Help, naaktslakken in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 31 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Bah bah bah. Er kroelen hier snachts naaktslakken door t huis.

Ii zag af en toe een slakkenspoor en vond t vreemd. Er lag er een keer 1 dood, maar ik dacht dat de katten m van buiten hadden meegesleept.

Al een aantal maanden ben ik er snachts regelmatig uit, zwanger en nu voedingen. En GADVER. ze zijn enkel snachts te zien, kroelen in t rond. Pas had ik een shirtje op de salontafel laten liggen en daar zaten ook sporen op :cry::cry:

Probleem is alleen, ik heb geeeen iederee waar ze vandaan komen. Overdag zie je ze nergens. En ivm kinderen en katten .is gif, als dat al bestaat tegen naaktslakken, niet echt een optie... Hoe kom ik hier van af? Vind t zoooo vies!!

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Gatverdegatver. Dat is heel goor!!!.

Slakken houden van vochtige ruimtes.
    Onder het gasfornuis onder de koelkast maat misschien ook vocht in de muur.

Bier helpt tegen slakken. Ze vinden het heerlijk en de alcohol droogt ze uit.

Esgar go helpt ook en is niet giftig voor kinderen en katten.

En vochtvreters plaatsen. Hoe droger de ruimte Hoe minder fijn ze zich voelen.

Sterkte met dit gore probleem

3. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb ook regelmatig naaktslakken in de gang snachts. bij mij komen ze onder de voordeur ergens verdaan, ik heb ze eens gevolgd op de terug weg. en savonds laat zag ik ze daar soms binnenkomen. zitten maar hele kleine gaatjes.
    wat helpt is langs het randje waar ze weg komen wat zout strooien, daar willen ze niet doorheen en dan gaan ze weer terug.

maar dan moet je eerst wel weten waar ze weg komen.

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ze komen af op wat jij op de vloer hebt liggen. Toen ik de eerste kreeg en er wel eens wat melkpoeder op de vloer lag: naaktslakken. Ook een keer suiker laten vallen: naaktslakken. Dus echt elke avond stofzuigen en dweilen en niks op de grond. Dan ook geen last er van

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Escar go halen bij de welkoop. Dit is niet giftig voor andere dieren en kinderen en werkt echt super.
    Ze komen door de kleinste kiertjes , kruipruimte bijv. Wij hadden ze vroeger. Ook in de keuken. Daar zat een kleine ruimte voor watermeter in de grond. Hoe ze daar inkomen ..... Geen idee. Maar spul strooien hielp toen wel.

6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Nou bij mijn moeder lag er nooit wat, maar die had ze elke avond. Echt goor.
    Ze zaten overal. Isoleren van de kruipruimte hielp.
    En zo veel mogelijk, echt alle gaatjes zo veel mogelijk dicht maken.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Komen uit de kruipruimte, door de allerkleinste kiertjes. Wij hadden ze in ons vorige huis ook. Onze centrale verwarmingsslangen liepen onder het huis door en daar waar de pijpen door de vloer naar binnen kwamen, kwamen de slakken ook.. Toch 's nachts regelmatig wat korrels esgar go langs de kiertjes in je woning leggen, dat helpt echt..

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier hetzelfde probleem. :confused:
    wij zetten een bakje bier bij de achterdeur en strooien wat zout bij de vloermat

Maar ze kunnen dus uit de kruipruimte komen begrijp ik.

9. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    In mn vorige huis kwamen ze langs een buis in de meterkast. Zo smerig! Kijk waar de slijmsporen vandaan komen en maak alle kleine gaatjes dicht.
    Zout heb ik ook geprobeerd (tussen mn hal en woonkamer zodat ze iig niet 's nachts door mn woonkamer kropen) maar dát vond ik pas vies, want dan losten de slakken helemaal op en bleef er vieze drab over :eek:

10. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ze komen ook af op kattenvoer. Naaktslakken vinden dat heerlijk.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Daar kwamen ze bij ons in ons oude huis ook vandaan. Mijn man heeft toen elk kiertje dat dicht gekit en daarna eigenlijk bijna niet meer gezien. Als we er 1 zagen mocht ie het riool in..

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ooooh no. Indd een kruipruimte onder de hele woonkamer en een oud huis dus overal kieren.....

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Hier komen ze ook uit de kruipruimte. Ik heb hier wel die niet giftige korrels gestrooid en zout. Toen is het een tijdje over geweest. Maar nu komen er weer hele kleintjes, dus er zullen wel eitjes uitgekomen zijn. Echt zo vies.
    Hier zaten ze inderdaad ook altijd in de voerbak van de katten.
    Maar mijn ex heeft de katten mee genomen, dus er staat nu geen kattenvoer meer.

14. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Wij hadden ze ook. Door de sporen konden we zien dat ze onder de keuken en uit de meterkast kwamen. Daar hebben we elk gat naar de kruipruimte dicht gepurt (denk ook aan je leidingen waar wellicht nog een beetje ruimte zit). Dat was bij ons godzijdank de oplossing.

15. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ik heb ze ook een paar jaar gezien en wist nooit waar ze vandaan kwamen.Toen op een dag deed ik de meterkast open en daar op de grond waar de snoeren uit de grond komen zag ik het slijmspoor.Toen heb ik dat gedicht met toiletpapier,sindsdien niet meer gezien.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.545
    113
    Ik zit nu alleen maar te denken, iedereen die alle gaatjes gedicht heeft, heeft in de kruipruimte van jullie huis een slakke infasie.:roflmao: Dan moeten jullie een keer in de kruipruimte zijn en ipv dat het dan heel lastig bewegen is over de vloer, ligt er zoveel slakke slijm dat jullie er -bij wijze van- net zo doorheen glijden als dat je van een glijbaan naar beneden gaat. Brrr:roflmao:

marloes80, Snoeki en MyMiracle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina