Menstruatiecup vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door itakepictures, 26 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik had inderdaad eerst een te kleine en daardoor een grotere maar helaas hielp dat niet. Ik zal het nog eens proberen ik ben nu veel minder heftig ongesteld.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als hij bij mij lekt, zit hij niet goed ‘uitgeklapt’. Ik had eerst een IrisCup en daarbij was uitklappen wat lastiger, ik moest dan even aan het steeltje draaien tot hij aan alle kanten ‘bol’ was ipv gedeukt... en dat is echt even voelen, draaien, voelen, draaien... Ik kreeg er wel handigheid in, maar het bleef wel telkens een hele handeling.
    Nu de OrganiCup (gekocht bij Kruidvat) en daarbij floept hij veel makkelijker goed op z’n plek, ik check wel altijd dat randjes even, maar hoef maar zelden nog even te draaien.

Als hij wat dubbel zit, gaat hij onherroepelijk lekken bij mij. Maar als hij goed uitgevouwen zit, lekt het eigenlijk nooit - ‘s nachts ook niet, maar ik gebruik wel wasbaar maandverband als back-up.

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik liep vandaag in het kruidvat en zag daar toevallig dat ze de OrganiCup verkopen en twijfelde nog of ik deze mee zou nemen. Grote kans dat ik ergens deze of volgende week terugga om hem aan te schaffen. Lijkt me toch wel handig en fijn nu ik al deze verhalen lees. :)

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier ook de OrganiCup.
    Voor mij alleen maar voordelen, ideaal ding :thumup:
    Wilde dat ik 'm jaren eerder was gaan gebruiken.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Van de organisatie cup had je twee soorten. Wel of niet bevallen.
    Telt een keizersnede dan wel of niet.
    Bij de oudste tot 4 cm gekomen , weet niet of dat meetelt.

t lijkt me ideaal en je gooit ook niet zoveel weg.

6. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Ik heb deze week flink ruzie gehad met de Organicup. Het idee van een menstruatiecup leek mij ideaal, maar ik lek er toch nog langs. Ik heb van alles geprobeerd, en hij leek steeds goed te zitten....Twijfel of ik nu een ander merk moet proberen. Is wel een duur geintje.
    Overigens lek ik ook langs de grootste tamponmaat sinds de bevallingen.

7. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Hier ook het laatste half jaar voor mijn zwangerschap Organicup van Kruidvat gebruikt. Beste aankoop ooit! Alleen blijft het ff een gedoe om 'm goed uitgeklapt in het vacuüm te krijgen. Ik moet altijd wel even goed ronddraaien en randjes checken, anders inderdaad lekkage. Als je de juiste maat hebt en hij goed vacuüm zit zou hij alleen mogen lekken wanneer hij te vol zit.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Hier ook en als ik hoest zakt de tampon gewoon naar beneden.(de grootste tampon) :roflmao::|

Ik vraag mij af of zo'n menstruatie cup dan goed blijft zitten ook al begin ik nu wel positief te twijfelen door dit topic.

9. Lilium

Lilium Niet meer actief

Je hebt ook merken waarbij er ook verschil zit in de flexibiliteit van de cup.
    Zo heb je voor vrouwen met hele sterke spieren en veel inspanning een speciale sporters cup.

Dit lees ik op de site van cutecotton:

Een fijne tussenvorm voor vrouwen met een gemiddelde bekkenbodemspierspanning (of geen idee hebben hoe het met de spierspanning gesteld is, en het daardoor waarschijnlijk erg gemiddeld is) en geen specifieke problemen wat gevoeligheid betreft is OrganiCup of De Groene Cup. Die laatste is een fractie steviger dan OrganiCup en onze meest gemiddelde cup qua flexibiliteit, die bij een normale spierspanning dan ook gemakkelijk open kan klappen.

• Heb je een hoge spierspanning of moeite met het ontspannen van je vaginaspieren?
      Een stuggere cup klapt makkelijker terug in zijn oorspronkelijke vorm en past waarschijnlijk beter bij je. Bij een hoge spierspanning kan een te flexibele cup niet goed uitklappen, waardoor er een deukje in blijft zitten en het vacuüm niet goed kan ontstaan. Denk aan een Lunette (normale tot stevigere bekkenbodemspieren), een Me~Luna Classic (stevige -) of Sports (zeer stevige bekkenbodemspieren).

Linnies2013 vindt dit leuk.
  10. Sybil

Sybil Actief lid

10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Mijn tampon kwam ook wel eens naar beneden (of er gewoon helemaal uit als ik op ze wc zat, zonder dat ik dat wilde :|), maar mijn cup is nog nooit weggezakt. Ook als ik lekkage had omdat hij gewoon te vol zat, bleef hij keurig op de plek zitten.

Ik heb eigenlijk alleen lekkage als hij te vol zit. Maar dat merk ik dan al snel en ik verlies dan niet meer dan een paar druppels. Leeggooien en ik kan weer door. Zeker met deze hitte voel ik me zoveel schoner! Ik kan gewoon mijn witte korte broek aan zonder angst :D.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tampons glijden bij mij naar beneden en zitten dan super ongemakkelijk, en met niezen nies ik ‘m er uit... Met de cup echt geen last van, gelukkig!

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mag ik vragen welke jij dan hebt aangezien mijn tampons dus ook gewoon uitvallen sinds de bevalling. :roflmao:

Ik ga denk ik toch maar overstag!

13. Treez

Treez Niet meer actief

Ik gebruik de cup (meluna) ongeveer vier jaar en zakt nooit uit. Ondanks dat ik een blaas en baarmoederverzakking heb. Tampons daarentegen...:|.

Ik heb trouwens een speciale cup voor vrouwen met een verzakking, namelijk de meluna ondiep. Bij mijn eerste cup stak er een steeltje uit en dat zat niet zo prettig :roflmao:.

Ik vind het ideaal. Ik hoef de cup enkel in de avond en de ochtend te legen en dat doe ik altijd thuis. Het is een handigheidje om de cup goed in te brengen en bij het begin wel eens lekkerij, maar de laatste keer dat ik lekte is zeker al jaren geleden. Ik vind het ideaal en een van mijn beste aankopen ooit!

14. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik heb geen verzakking, maar ook de Meluna short (ondiep), ideaaaal!

15. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook de meluna ondiep aangezien ik altijd kort ben geweest van binnen. Dit was goede keuze want anders had hij zeker weten uitgestoken. Ik doe er de hele dag mee in de ochtend in en met het douchen leeg ik hem. Ik heb de soft en classic, de soft gebruik ik voor de nacht. Het is wel ideaal hoor wil niet meer zonder. Na mn bevalling toen ik weer mocht had ik wel het idee dat hij ging zakken ook al was dat niet echt zo. Maar kwestie van je spieren weer goed trainen en nu merk ik geen verschil met voor mijn zwangerschap.

16. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik ben sinds een jaar of twee ook helemaal om. Heb zelf de meluna short en dit bevalt echt heel goed.

Lees je vooral goed in wat belangrijk is bij de pasvorm etc. Ben je op een natuurlijke wijze bevallen, heb je sterke/zwakke bekkenbodemspieren etc. Op cutecotton.nl vind je erg veel goede informatie, en als je nog vragen hebt kun je ook even bellen voor advies.

Ik heb ook een blaasverzakking en tampons 'zakken' vaak wat uit, maar hier helemaal geen last van. In het begin is het even een gepriegel en oefenen, maar dat heb je echt zo onder de knie. Tijdens de eerste nachten gebruik ik voor mijn eigen gevoel nog een wasbaar verband bij, maar ik lek eigenlijk nooit meer door. En als ik wel doorlekte lag het er aan dat de cup niet goed zat of niet volledig uitgevouwen was.

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik heb de ladycup. Nooit gedoe met uitklappen.

18. Sybil

Sybil Actief lid

10 mrt 2017
    200
    156
    43
    De OrganiCup. En dan heb ik de kleinste maat, omdat ik nooit bevallen ben.

19. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Volgende week gaan wij een huttentocht in de bergen doen van 4 dagen, waarschijnlijk zijn dat net de eerste 4 dagen van mijn menstruatie. Niet ideaal, maar met een voorraadje paracetamol, grote tampons en wat backup maandverband leek mij dat wel te doen. Nu las ik echter dat je bij onze overnachtingshutten geen afval mag achterlaten... En ik dus waarschijnlijk een steeds groter groeiende berg vieze luiers en volle tampons op mijn rug krijg. Yegh!

Ik zit dus te twijfelen of ik nog een Organicup zal halen bij de drogist en of het zinvol is om dan de komende dagen af en toe 'droog te oefenen' met het inbrengen voordat ik ongesteld word.
    Zouden jullie dat aanraden? Of zal het dan alsnog veel gedoe en gepruts zijn met risico op lekkage? Ik wil echt lichtgewicht reizen, omdat ik de spullen van 3 personen moet dragen, dus heb ook geen reservekleding mee...

Graag jullie eerlijke ervaringen met het eerste gebruik!

20. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hoe bewaren jullie de cup als je niet ongesteld bent?

Deel Deze Pagina