En ook omdat er bij staat dat als je 'm eruit haalt eerst moet drukken om de vacuüm eruit te krijgen. Maar dan loopt alles er toch al uit als je erin drukt?
Ik denk dat hij niet tot het randje vol zit, (hoop ik), ik laat het over een week of 3 weten, ik doe deze maand een primolutkuur dus ik kan hem gelijk heeeel goed testen
Oke, ik raak steeds meer geinteresseerd. Het zal dan waarschijnlijk de MeLuna worden. Maar welke moet ik nou nemen. Ze hebben zo veel verschillende! Dat wordt nog wat
Ik denk dat ik de MeLuna soft neem, met de ring. Alleen de maat ben ik nog niet overuit. Ik sport en fitness nooit, 1 kind gekregen en ben 1,71. Dan geeft het schema aan dat ik maat L moet. Alleen hang ik natuurlijk net bij de grens van de 1.70 meter.
Hier ook de MeLuna, nu niet nodig ivm zwangerschap, maar wat een top ding! Ik wil niet meer zonder! Gebruik het nu een half jaar, nav een ander topic hier toen... Inderdaad even oefenen met inbrengen en eruit halen, maar geen irritaties meer, niet meer elk uur verschonen en niet meer doorlekken! Volgens mij heb ik maat M. Destijds met ring gekozen omdat dat makkelijker uit halen zou zijn in het begin. Ik ben 1.65 en ben 1 keer vaginaal bevallen. Destijds ergens een vragenlijstje ingevuld waar uitkwam dat ik deze moest hebben, dus toen gedaan. Succes met je keus!
Je zit op het toilet als je dat ding er uit trekt, dus ik trek hem er ui,t en knikker hem meteen om en leeg. Dus dat heel erg rechtop houden is niet echt een issue. Het is hier nog nooit heel erg een smeerboel geweest, zelfs toen ik er nog aan moest wennen in het begin. Maandverband, dat is pas een smeerboel.
Wat maakte dat de eerste niet goed voor je was? Hier blijft hij ineens niet meer zitten. Soms klapt ie niet uit, vaak lekt ie en krijg ik m niet recht. Ik heb volgens mij classic maat m.
Ja ik, geen probleem. Het enige was dat ik meer bloedverlies had door het koperspiraal dus vaker moest verschonen.
Is me weleens overkomen inderdaad maar toen zat ie wel erg vol. Dan weet je dus dat je volgende keer eerder moet verschonen. Dat leer je snel genoeg. Eerst even thuis oefenen en inderdaad boven de wc.
Hoe vaak per dag 'verschonen' jullie de cup eigenlijk? Is dat nou echt minder vaak dan een tampon? Een tampon moet ik vaak na max. 2 uur er al uit halen.
Ik kan mijn cup 2x zo lang laten zitten als een tampon. Toen ik mijn koperspiraal nog had verschoonde ik op de zware dagen om de 3 à 4 uur. Voor de nacht gebruikte ik een grotere cup. Nu mijn spiraal eruit is laat ik 'm gewoon 12 uur zitten, dat is de max volgens de gebruiksaanwijzing. Dan was ik 'm. En 1x per 24 uur kook ik 'm uit. Maar ik geloof dat dat ook niet persé nodig is. Sommigen koken 'm uit aan het begin en aan het einde van de menstruatie. Wassen van de cup doe ik niet met zeep maar met lactacyd trouwens. Dat is voor mijn gevoel beter dan gewone zeep. Ik weet niet hoe anderen dat doen eigenlijk.
Ik gebruikte altijd tampons en maandverband. Ging vaak naar het toilet ivm angst voor doorlekken. Nu kan ik een dag gaan werken zonder te legen. En angst om die te lekken is ook weg. Ergste dag doe ik het evt en keer extra. Maar dat ontdek je snel Door ervaring
1 is genoeg, je verwijderd hem (op wc of in douche) leegt hem, wast hem en terug erin. Ik verschoonde 2-3 keer per dag met de eerste dagen volle cups en dan maar laagje.
Normaal verschoon ik drie keer per dag. Om 7 uur, rond 14 uur en 23 uur. Op de zwaarste dag doe ik het één keer vaker en dan is het ongeveer 7, 11, 17, 23.