menstruatiecups ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Macfan, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoizi

Manoizi Nieuw lid

30 mrt 2007
    4
    0
    1
    Ik ben geloof ik een uitzondering dat ik deze cup wel gebruikt, maar ik woon dan ook in het buitenland waar tampons erg moeilijk te krijgen zijn en maandverband door de hitte je broek uitzweet. Ik gebruik zo'n cup al ongeveer een jaar en ik ben het zo gewend dat ik niet anders meer wil. Je voelt er niets van, hij overstroomt niet, en het is echt wel hygienisch. Het in- en uitbrengen is op het begin wat onhandig maar na een paar keer oefenen is het supermakkelijk. Je spoelt hem gewoon af en hij kan inderdaad iets van 12 uur blijven zitten. Na je menstruatie steriliseer je hem weer voor de volgende keer. Nooit problemen mee gehad!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het klinkt best ideaal eigenlijk...kan je hem ook gewoon in de nacht laten zitten?

@Female...hahaha...ja maar dan nooit meer eruit halen hoor...anders hebben we echt een Rode Zee! ;) Hahaha!

3. Manoizi

Manoizi Nieuw lid

30 mrt 2007
    4
    0
    1
    Ja, ik maak hem voordat ik naar bed ga schoon en dan 's morgens weer. Hij heeft ook nooit echt supervol gezeten. Ik was op het begin namelijk nog wel eens bang voor overstromingen, maar hij zit bijna nooit meer dan halfvol. Ander voordeel is dat je nooit last hebt van nare geurtjes of zo.

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ga alles even door lezen heb geen benul wat het is :D

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha!:)

ik ken het hele product niet, maar als ik dit zo lees dan zie ik dat ook no ggebeuren als je het gebruikt, nee dan zeg ik toch niks voor mij;)

6. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    HAhahahahhaaaa :D

7. Macfan

Macfan Niet meer actief

je leest nog wel eens wat op het internet he haha;)

via het cupje
    en geen iedee hoe ik daar op kwam
    kwam ik vanzelf uit op het sponsje:p ook wel Beppy ofzo genoemd:p

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    :D:D:D

@Knikker
    Met die softcup kan dat wel volgens mij...dat is dacht ik dezelfde vorm als een pessarium.

Dit is lijkt wel één of ander martelwerktuig...netalsof je stiekem je vent wil straffen...aan de buitenkant zie je niet..maar wacht maar tot je binnenbent! ;)

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Heb eens zitten zoeken maar het lijkt me wel handig eigenlijk...
    Ik houd niet van maandverband...maar na Finn (en door mn spiraal) ben ik erger ongesteld moet ik dus hardstikke vaak mn tampon verschonen en raakt mn doos lekker schraal...niet zo prettig dus (sorry voor de details ladies!)

Deel Deze Pagina