Hallo, ik ben in verwachting van mijn tweede kind. Vandaag is de bm gemeten op 32 cm bij een zwangerschapsduur van 32+3. Mijn eerste zwangerschap had bij deze termijn een hoogte van 29 cm, en is uiteindelijk 4500 gram baby gebleken. Mijn vragen: * hoever loopt mijn bm 'voor'? En is dit te wijten aan mogelijk suiker, eet ik te veel of kweek ik gewoon groot? Ik ben al wel meer dan 16 kilo aangekomen.... * is dit een indicatie voor weer een zwaar kind? Mag ik al ergens van uit gaan? Ter info, de eerste was een meisje, de tweede een jongen. Ik wacht vol spanning op je antwoorden
Hoi Becaatje, Het is normaal dat je bij de tweede een grotere uitzetting hebt van de baarmoeder. Dit betekent niet dat je nu voor loopt op de groei. Omdat je eerste een pittig dametje was ga ik er wel van uit dat deze ook dat maatje zal krijgen. Jongetjes zijn vaak iets groter dan meiden. Heb je je suiker laten controleren deze zwangerschap? ZOu je eventueel nog kunnen laten doen maar heeft weinig meerwaarde meer in de groei van je kindje,overleg het met je verloskundige. Hoort gewoon bij jou, lekker hollands welvaren! Imke