Genieten van zwanger 'worden'!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Ook kunnen genieten!

Als je bezig bent met zwanger worden wil je voornamelijk graag al zwanger zijn, en is iedere menstruatie er een te veel. Toch vind ik het 'zwanger worden' ook super leuk, iedere fase van ongesteld zijn tot eisprong en afwachten, hoe spannend ik het ook vind heeft wel iets... Hoewel ik het liefst vandaag nog zwanger zou zijn, geniet ik ook van deze periode, en vind ik het ook wel leuk om nog het nog een ronde mee te maken, misschien komt het omdat ik voorheen niet spontaan zwanger kon worden en nu wel, voorheen was er altijd die onzekerheid of het wel ooit zou lukken en was ik verdrietig, nu met het derde kindje en laatste kindje denk ik dat het wel gaat lukken, en wil ik hier ook van genieten .. herkenbaar of raar? Natuurlijk wordt het verhaal anders als je al voor de tigste keer ongesteld wordt, maar nu vind ik het (nog) leuk!
    Ik ben benieuwd wat jullie vinden ;)

2. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik denk dat bijna iedereen die een eerste kindje krijgt en het niet gelijk lukt niet echt "geniet" van t zwanger worden,als je dr al 1,2 of meer kids heb dan heb je die zekerheid zeg maar en dan kan ik het mij heel goed voorstellen ja :D
    ik ben nog bezig voor een eerste (ronde 11),ik wacht elke maand nog in volle spanning af dus
    ik vind t leuk om te lezen dat je van t zwanger worden geniet,veel succes!

groetjes mounia

3. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Jah op zich snap ik je wel alleen inderdaad wat je zegt als je heel vaak ongesteld wordt en nog nooit zwanger bent geweest dus ook niet weet of je wel zwanger kan raken is dat wel moeilijk vind ik bedoel ik ben nog jong en we proberen het nu ongeveer 4 maanden maar toch heb ik al het 1 en ander mee gemaakt en dat is wel eens hard ik heb 4 okt een afspraak bij de Gyn en daar ben ik blij mee ik kan namelijk niks met mijn Ha en tegelijk kijk ik er ook wel een beetje tegen aan wat krijg je te horen en dergelijke de Ha heeft gezegd dat ik misschien rekening moet houden met een Curretage en daar heb ik geen ervaring mee en dat vindt ik toch wel heel eng
    Raar ik had me voorgenomen gewoon op je verhaal te reageren maar alles komt er nu ineens weer uit ik zie het ff niet meer zitten...aantal maanden niet online geweest om afstand te nemen ik was volgens mijn directe omgeving er teveel mee bezig..

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @ladypink

ten eerste het is helemaal niet raar hoor dat je je verhaal doet (daar is dit toch voor ;) )
    zo dat is wel snel al naar de gyn,maar zoals ik lees dat je al t 1 en ander heb meegemaakt zal daar vast een hele goeie reden voor zijn,ik wens je echt veel succes en dat het mag lukken!
    elke maand dat ik weer ongi word is het steeds een grotere teleurstelling met steeds meer twijfels , ik zit dus nu in ronde 11 en mag ik na ronde 12 nog niet zwanger zijn ga ik ook maar eens een afspraak maken,
    hopen dat het ons snel mag lukken! :D

5. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    @mounia lees mn topic even over waarom ik een tijdje weg geweest ben daar heb ik een beetje beschreven waarom ik naar de huisarts was gegaan ook op aanraden van mede forumers ik was namelijk na gestopt te zijn met de prikpil omdat ik daar zwangerschapsverschijnselen van krijg ook wel schjnzwanger genoemd werd daarna 4 weken achter elkaar ongesteld en dan bedoel ik echt 4 weken bloeden niet het bruine prut meegerekend vandaar maar lees maar ff...

groetjes Anita

Het topic staat hier http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=62072

6. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Ladypink,

Wat vervelend dat er weer zoveel naar boven komt! Het kinkt misschien een beetje raar met mijn 'genieten' want in jou verhaal lees ik de tegenovergestelde wereld, maar toch weet ik precies hoe jij je voelt. Toen ik zwanger probeerde te worden van mijn eerste kindje (nu 5 jaar geleden) was ik ook steeds heel lang ongesteld, soms wel 60 dagen achter elkaar, dan weer even niet en vervolgens weer weken achter elkaar, met alle gevolgen van dien; ijzer te kort, onzekerheid en verdriet enz. Toen vond ik zwanger worden ook alles behalve leuk, als iemand toen met dergelijk verhaal was aangekomen als wat ik nu heb geschreven, zou ik me dat helemaal niet voor kunnen stellen en denken: 'Je moest eens weten hoe moeilij het voor sommige kan zijn'. Ik ken dus ook de andere kant. Ik hoop van harte dat jou gyn je goed verder kan helpen, en dat jij net als ik toen met behulp van de gyn toch snel zwanger bent! Heel veel sterkte toegewenst!

@ Mounia, voor jou dezelfde wens, hopelijk gaat het je deze ronde lukken. Bijzonder om te lezen dat jij na al zo lang bezig te zijn toch begrip op kunt brengen voor wat ik schrijf! Hopelijk komt die tijd van genieten voor jou ook nog eens!

7. trust1

trust1 Lid

13 aug 2007
    54
    0
    0
    Hi meiden,

He ladypink ten eerste probeer positief te blijven en je bent datlijk in goede handen bij de gyn..en de Milla ik ben in febr gecurreteerd en vanaf april gaan we er weer voor..we weten ook dat we zwanger kunnen raken..me lichaam is best lang ontregeld geweest langere ongesteldheid dan normaal en sinds aug weer normaal..ook weer 35 dagen precies dus ben benieuwd maar ik ben ook best onzeker hoor..ben ook bang dat het niet meer lukt..terwijl we weten dat we zwanger kunnen worden...maar toch die onzekerheid ..ik geniet er ook niet echt van ..helaas....ik probeer het wel maar tis moeilijjk..
    liefsssssssssss

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Genieten van zwanger worden is voor ons: genieten van de tijd dat we nog met z'n tweetjes zijn en zomaar spontaan leuke dingen kunnen doen zonder een oppas te regelen, op bepaalde tijd weer thuis te moeten zijn, midden in de nacht uit bed moeten of 's ochtend vroeg eruit omdat je twee keer zoveel tijd kwijt ebnt aan de baby dan aan jezelf om klaar te maken om weg te kunnen. Natuurlijk hebben we dat er allemaal graag voor over, maar nu genieten we er nog van dat dat nog niet hoeft. Zo proberen we iig heel bewust en intens van de eerste tijd van ons huwelijk, zonder kindjes, te genieten, want daarna wordt alles toch heel anders en het zou zonde zijn als die eerste tijd alleen in het teken staat van 'zwanger worden', in plaats van genieten van elkaar en van (in ons geval) het 'pas getrouwd zijn'.

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @milla dank je wel :D

@freewilly,ja wat je zegt klopt wel,nu kan er nog alles spontaan,even daarheen,even dit of dat doen.als die kleine er is kan dat niet meer,niet dat ik dat erg zou vinden haha
    succes verder met het zwanger worden :D

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nee, sinds de MA is het genieten van zwanger worden hier ver te zoeken.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat een ander dat zo kan beleven.

11. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Ik kan me wel voorstellen dat het leuk is om zwanger te raken ik bedoel alleen het klussen al hihi....maar goed grapje van mij

12. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ben t helemaal met freewilly8 eens! :D

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vond het ook heerlijk hoor.. heerlijk vrijen met de spanning dat er een kindje van kon komen.
    jammer genoeg moest de dokter er aan te pas komen, maar dan nog gingen we savonds vrijen en dan zeiden we, als het raak is komt het van deze keer hahahahah

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik ook! Maar net zoals jij, milla, gaan wij ook voor onze derde! Ik baal wel dat het zo 'lang' duurt (lang...zit pas in 4e ronde!), maar ben erg verwend geraakt door mijn 2 ongeplande zwangerschappen! Nu plannen we er eindelijk eens eentje, loopt de hele planning in de soep! Hebben wij weer...
    Toch heb ik dat ook, dat extra spannende als je gaat vrijen...het proberen elk vrijmoment te onthouden, omdat dat misschien wel de dag is dat... en het is zo leuk om een 'geheimpje'te hebben met je man....dat je bij sommige opmerkingen elkaar kunt aankijken en heerlijk grijnzen omdat we stiekum proberen voor die derde! Dat gevoel is heerlijk!
    Snap je helemaal!

15. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Indd en dan indd bedenken goh als dit de keer was dan was op die en die dag en we deden het zo en zo en het grappige is dan heb je van de fabeltjes als je het zo doet dan krijg je dit en dit en als je het zo doet..nou jou je snapt me wel...

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wij hebben ook 'hulp' nodig om zwanger te kunnen worden, maar we genieten nog van elk moment! Tis zo bijzonder om er samen voor te gaan! En dat wij de MMM in moeten is ontzettend balen, maar ik vind het nog steeds een heerlijke tijd (we zijn nu een jaar bezig, weet natuurlijk niet hoe het voelt om veel langer bezig te zijn) Maar zolang we er van kunnen genieten doen we dat! En de spanning van eisprong tot NOD heeft ook wel 'iets'!

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Tezzz, ja, die onderondse grijnzen zijn leuk idd. Wij hadden dat een paar weken geleden tijdens de verjaardag van mijn schoonzus en schoonmoeder. Ik at niet zoveel enzo en uiteraard moet je dan ff wat uitleggen ;). De dag ervoor feestje gehad bij een andere schoonzus en ik vertelde dat ik een beetje beroerd was geworden daar en nog niet afgezakt enzo. Krijg je de hele dag van je schoonmoeder te horen van ''je zal toch geen buikgriep hebben ofzo, want ja, die en die heeft 't ook...'' En dan maar een leuk antwoordje bedenken en ondertussen ff knipogen naar elkaar.

Helaas kon ik anderhalve week later gaan vertellen dat 't mis was gegaan...

Maar die geheimpjes blijven leuk. En we hopen spoedig samen weer zo'n geheimpje te hebben :)

18. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Wij zijn nu voor het eerste kindje bezig en inmiddels in ronde 10 en toch kan ik genieten hoor van dit alles. Oke nu hopen we ook wel dat het snel raak gaat zijn maar ik snap heel goed wat je bedoeld.
    Liefs Veer

19. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Hoi Milla en FreeWilly,

Wat goed dat jullie even de LEUKE spanning aanstippen. Daarvoor zitten de meesten hier toch ook. Soms dreigt het alleen een beetje de ongezonde kant op te gaan en fokken we elkaar misschien te erg op.
    Ik zou dus net als jullie ook iedereen die nog geen jaar bezig is willen meegeven om lekker te genieten met zijn tweetjes en er een stiekeme en spannende periode van te maken!

20. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Nou, ik (wij) genieten er ook van hoor.

Wij zijn nog maar in de 1e ronde en vinden het rete spannend! (wel op tijd gestopt met pil en gestart met foliumzuur + 1e spontane ongi afgewacht) Ben benieuwd hoe lang het zal duren.

Positieve spanning. Als het lang gaat duren, zal het "leuke" er wel wat af gaan denk ik.

Succes allemaal!
    Groeten,
    Aleida

Deel Deze Pagina