menstruatiecyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Olly, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    beste verloskundige,

ik heb een dochter van 21 maanden, geboren via ks. Voor m'n zwangerschap was ik tot op de dag, bijna tot op de tijd regelmatig ongesteld. Na de bevalling heeft het wel bijna 1,5 jaar geduurd voordat ik weer een beetje 'normaal' ongesteld was qua hoeveelheden. De regelmaat was ook weer terug. Echter nu proberen we een aantal maanden om weer zwanger te raken, maar nu wordt ik de laatste 2 maanden ineens om de 5 weken ongesteld. Heb jij een idee waardoor dat kan komen? Deze menstruatie voelt ook heftiger. Ik heb wel getest, maar deze was negatief.

Ik moest eigenlijk vorige week maandag ongesteld worden, maar had uiteindelijk oudejaarsavond 3 stippen bloed, de volgende dag iets roze/rood slijm en toen zondag pas echt goed. Vanaf welke dag moet ik dan tellen?

Hoop dat je me kunt helpen en alvast bedankt.
    Ik was van m'n dochter gelijk de 1e x zwanger.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

er is niet echt een reden dat je cyclus nu langer duurt en onregelmatiger is. Het kan te maken hebben met je wens om zwanger te worden. Je moet tellen vanaf het moment dat het bloedverlies doorzette, dus zondag. Kijk het gewoon even aan, neem je foliumzuur?

Mirjam

3. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    ok, dus tellen vanaf zondag. Misschien ben ik er idd veel mee bezig, maar 't is ook zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn als je het wil he. Ik neem Gravitamon al geruime tijd.
    We oefenen gewoon door, moet goed komen.. bedankt!

Deel Deze Pagina