menstruatiecyclus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door vrouwvan, 24 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik ben een 34 jarige vrouw en wij proberen al een geruime tijd zwanger te raken. Dit lukt niet echt inmiddels al een maand of 10. Nu merk Ik dat ik steeds minder vloei tijdens mijn menstruatie. Voorheen duurde dit 6 a 7 dagen en nu ben ik met 2 a 3 dagen toch wel klaar. Ik vloei veel minder maar heb wel meer krampen. Kan dit met mijn leeftijd te maken hebben? Iemand ervaring mee?
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Ik ben iets ouder dan jij (40 jaar) maar herken niet dat dit met leeftijd te maken heeft. Ik neem aan dat je doelt op de overgang? Is je cyclus verder regelmatig of heb je last van tussentijdse bloedingen?
     
  3. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Je schrijft dat je 10 maanden bezig bent. Heb je hiervoor anticonceptie gebruikt, of ben je daarvoor bevallen?
    Na anticonceptie of een bevalling kan het tot wel een jaar duren eer je 'normale' cyclus er is.
    Mogelijk is de 2/3 dagen van nu wel je normale cyclus.

    Dat gezegd hebbende, is mijn menstruatie qat dat betreft ook in periodes heel verschillend. In mijn puberteit ontzettend lang met veel bloedverlies. Na een aantal jaar anticonceptie gebruik, nog steeds lang maar met minder bloedverlies.
    En na de bevalling van M. Weer korter, maar wel veel. Bloedverlies.
     

Deel Deze Pagina