hoi me vrouw en ik hebben een zoontje die is op 15 juni gehaalt via een keizersneede maar we zijn weer aan het klussen de wond doet geen pijn en de hechtingen zijn weg en ze vloeit ook niet meer maar kan ze nu weer zwanger worden? of mag dat nog niet dat hebben ze namenlijk niet tegen ons gezegt
hoi, vrijen is geen probleem, maar je hebt wel weer kans op zwangerschap ja. Het is beter om het eerste jaar na de keizersnede niet zwanger te worden om het litteken in de baarmoeder zo goed mogelijk te laten herstellen. Dus gebruik anticonceptie! Mirjam
Geachte Mirjam, ik heb een paar vraagjes aan u en hoop dat u ons kan helpen we hebben al vanaf 22 juni geklust zonder middelen en ze heeft toen niet meer gevloeit maar ze is nog niet ongi geworden zou het kunnen dat ze nu weer zwanger is ? zo ja vanaf waneer zou ze kunnen testen ? zo nee wanneer wordt ze dan wel ongi ? en wat gebeurt er als ze toch zwanger is ? en hoe lang duurt het voordat de litteken weg is op haar buik ?
hoi, ja het zou eventueel kunne dat ze weer zwanger is. Je kunt nu al een test doen. Ik zou als de test negatief is wel met condooms vrijen tot de volgende ongesteldheid. Als ze ongesteld wordtkan ze met de pil beginnen, haal die wel vast in huis. Je mag natuurlijk ook andere anticonceptie gebruiken. Als ze toch zwanger is neem je weer contact op met de gynaecoloog. Je wordt goed begeleid dan. Het litteken op de buik gaat niet weg, dat zul je altijd blijven zien maar het wordt wel steeds minder duidelijk zichtbaar. Mirjam
hoi hoe groot zou de kans zijn denkt u ? okee maar het is geen ramp als ze toch zwanger zou zijn ? okee dankuwel voor uw antwoord hij blijft dus altijd daaar zitten ? en toen ze via een keizersneede beviel is toen ook die hcg weg gegaan ? of zou ze dat nog hebben ?
hoi, na de bevalling is het HCg verdwenen, als ze nu test en het is positief dan is het een nieuwe zwangerschap. Ik kan geen kansberekening geven, gewoon een test doen. Mirjam
hoi okee dankuwel dus we kunnen nu gewoon testen zonder dat er nog resten van de vorige zwangerschap in zitten