Goede middag, Ik heb even een vraag, ik heb als sinds twee maanden het gevoel dat ik zwanger ben. ik slik wel de pil. de vorige maand was is weer met de pil begonnen op donderdag omdat ik het zeker wist of ik wel of niet zwanger was. maar had de volgende ochtend beetje bloed verlies en toen heb ik in de middag een test gedaan omdat ik het toch niet vertrouwde. en deze was positief met wel een licht streepje. de maandag derop ben ik naar de huisarts gegaan en die stuurde mij voor een urine test door naar het ziekenhuis en deze test was negatief, maar de gevoelens bleven aanhouden. nu heb ik afgelopen dinsdag bloed laten prikken in het ziekenhuis en deze was ook negatief. maar gevoel is er nog steeds inmiddels ben ik vanmorgen weer bij de huisarts geweest en heb controle gehad zoals buik onderzoek en hartje gezocht maar geen resultaat. aankomende week zaterdag moet ik weer ongesteld worden. en mij is aangeraden te wachten tot naar de stopweek en kijken of het gevoel dan weg is. ik heb nog steeds et gevoel of ik zwanger ben en ik ben ook steeds misselijk. is het verstandig om zaterdag een test te doen? kunnen ze geen echo doen en kost dat geld? ik weet me gewoon even geen raad meer. groeten van annoniempje29
Hallo, Een bloedtest geeft heel betrouwbaar aan het HCG dus is deze negatief en je zou evt. meer dan 4 weken zwanger zijn, dan mag je erop vertrouwen dat je niet zwanger bent. De verschijnselen die je hebt, kunnen er ook verzorgen dat je je zwanger voelt maar niet bent, dat noemen we schijnzwanger. Ja je kan zaterdag een test doen maar ik verwacht dat de negatief is omdat je bloedtest negatief was. Je zwanger gevoel kan ook veroorzaakt worden door de hormonen van de pil. Wacht inderdaad de stopweek af en overleg dan met de huisarts. Een echo kunnen ze doen maar doordat je bloedtest negatief is verwacht de huisarts denk ik niet dat je zwanger bent en dat hij/zij daarom geen echo laat doen. Maar wacht de aankomende stopweek even af en blijf je de verschijnselen houden overleg dan opnieuw met de huisarts. Maar hou er ook rekening mee dat je schijnzwanger bent, oftewel wel de verschijnselen maar dat je niet zwanger bent. Groetjes Ineke