Even wat vragen aan jullie..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Starry, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hi meiden!

Ik heb een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie mij daar even mee helpen?

- Op 10 maart had ik een positieve ovulatie test, betekend dit dat mij ei dan binnen 24 tot 48 uur springt? of dat hij NA 24 tot 48 uur springt?

- Betekend het dat als je ovulatie test positief is dat je eitje dan ook echt springt? of hoeft dat dus helemaal niet? Hoe kan het dan dat je ovulatie test positief is?

- Een eventuele innesteling na hoeveel dagen kan dit plaats vinden? merk je daar wat van en moet je ook bloed verliezen?

- Nu had ik op 18 maart s'avonds na het vrijen wat roze afscheiding op mijn papiertje zitten? komt dit door het vrijen of zou dit een innesteling kunnen geweest zijn? en waarom dan afscheiding roze na het vrijen en bv niet aan mijn eerder toilet bezoekjes?

Sorry voor mijn vele vragen maar hoop dat jullie hier misschien antwoord op kunnen geven.

Vandaag een zwangerschapstest gedaan natuurlijk omo wit, ben ik te vroeg geweest, ja inderdaad dus een kans zit er dan toch nog wel in dat ik over een aantal dagen misschien wel positief test?

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Als je test positief is dan is je LH op dat moment het hoogst. en zou er binnen 24 tot 48 uur inderdaad een eisprong moeten zijn.

Er zijn ook gevallen dat iemand met een LH piek toch geen goede eisprong heeft omdat het eitje zich niet goed ontwikkeld heeft.

Innesteling kan 4 tot 7 dagen daarna zijn, maar dit hoef je niet te voelen, of te zien met bloed. Het wel voelen of bloeden is uitzonderlijk.

Dat van 18 maart kan een innesteling zijn, dan was je eisprong misschien op 11 maart. Maar het kan ook een gesprongen adertje zijn, je vagina is toch altijd wel erg gevoelig.

Wacht met je nieuwe test tot in ieder geval je NOD, zelfs dan is er nog een kans dat hij negatief is.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

- Op 10 maart had ik een positieve ovulatie test, betekend dit dat mij ei dan binnen 24 tot 48 uur springt? of dat hij NA 24 tot 48 uur springt?
    Binnen 24 tot 48 uur springt je eitje.

- Betekend het dat als je ovulatie test positief is dat je eitje dan ook echt springt? of hoeft dat dus helemaal niet? Hoe kan het dan dat je ovulatie test positief is?
    Nee, een positieve ovulatietest geeft geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk springt. Een positieve ovulatietest geeft namelijk slechts een verhoging van de LH-piek weer wat er op kan duiden dat je eisprong wellicht plaats gaat vinden.
    Zie ook:
    - http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/300566-positieve-ovulatietest-geen-eisprong.html
    - http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/217389-positieve-ovulatietest-zonder-eisprong.html
    - http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/268858-positieve-ovulatietest-maar-volgens-bloedprikken-geen-eisprong.html

- Een eventuele innesteling na hoeveel dagen kan dit plaats vinden? merk je daar wat van en moet je ook bloed verliezen?
    Een innestelling vindt gemiddeld plaats 5 tot 10 dagen na de eisprong.
    Ik heb bij beide zwangerschappen nooit innestellingsbloed gehad. Volgens mij komt dat vaker niet voor dan wel.
    Bij mijn oudste zoon heb ik de innestelling waarschijnlijk wel gevoeld. Had op een nacht het gevoel dat er linksonder in mijn buik iets enorm zat te trekken. Leek wel alsof er iets aan mijn linkereierstok hing. Heel pijnlijk. Kon niet goed liggen. Dit heeft tot halverwege de volgende dag geduurd.
    Bij deze zwangerschap heb ik niks noppes nada van een innestelling gemerkt.
    - Nu had ik op 18 maart s'avonds na het vrijen wat roze afscheiding op mijn papiertje zitten? komt dit door het vrijen of zou dit een innesteling kunnen geweest zijn? en waarom dan afscheiding roze na het vrijen en bv niet aan mijn eerder toilet bezoekjes?
    Kan heel goed door het vrijen zijn gekomen (contactbloeding heet dat). Ik neem aan dat je tijdens je toiletbezoekjes niet in aanraking komt met je baarmoedermond? Vaak stoot een penis daar namelijk wel (zachtjes) tegenaan. Hierdoor kan een contactbloeding ontstaan wat vermengt met jouw slijm roze kan kleuren.
    Het zou inderdaad ook een innestelbloeding kunnen zijn.
    Meestal kun je zo'n 4 tot 5 dagen na innestelbloeding een testje wagen.

Deel Deze Pagina