Toch maar een onderzoek?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ssgerundt, Oct 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    We zijn nu al sinds vorig jaar mei bezig om zwanger te woorden van de tweede (eerste was gelijk de tweed'e keer raak), maar helaas nog niks.
    Nu was ik vrijdag bij de huisarts en die zei dat we nog even afwachten tot de volgende menstruatie (als die komt) en zo niet verwijst ze me door.
    Hoe gaat dat dan te werk, welke onderzoeken woorden dan gedaan bij mij en mijn man?
    Kan mij iemand alvast wat tips geven of ervaringen delen???
    vooral mijn man vraagt zich af wat er bij hem gaat gebeuren ;)

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij zijn een stapje verder. Bij mij is bloedonderzoek gedaan naar Chlamydia en bij mijn man is een sperma onderzoek gedaan. Nu blijkt bij mijn man de crux te zitten, dus zijn we nu doorverwezen naar het fertiliteitscentrum voor een gesprek. Daar krijgen we de exacte uitslag van het onderzoek en wat de opties zijn.

3. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wat is Chlamydia?
    En misschien een rare vraag, maar het sperma van je man moet ja in een potje. Mocht die dat thuis doen of ergens in een kamer in het ziekenhuis?
    Gingen jullie samen naar het eerste gesprek en wat willen ze dan allemaal weten???

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Als je binnen een bepaalde tijd (ik geloof een half uur) in het ziekenhuis kunt zijn met het gevulde potje, mag je het thuis doen. Anders in een kamertje in het ziekenhuis.

5. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Chlamydia is een geslachtsziekte.

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    hier hebben ze kijkoperaties gedaan, zaad getest, eileiders door spoten etc alles was ok, buiten wat endo wat ze weg geschrapt hebben en ik zou ook pco gehad hebben.

7. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wat voor kijkoperaties?
    Eileiders door spoten, toe maar....
    pco, wat is dat?

Waren er pijnlijke onderzoeken tussen?

8. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    De 1e afspraak was bij de huisarts. Deze heeft een verwijzing voor het bloedonderzoek en sperma onderzoek gemaakt. We zijn samen gegaan ('t is toch een gezamelijk 'probleem'). Chlamydia is een geslachtsziekte zoals boven al aangegeven werd en kan verstopping in de eileiders veroorzaken. Aangezien ik een regelmatige cyclus heb en met ovulatietesten mijn eisprong goed kan vinden hadden we al wel gedacht dat de test negatief zou zijn. Mijn man mocht thuis in een speciaal potje zijn sperma doen en moest binnen 1 uur bij het lab aanwezig zijn. Anders hebben ze daar een kamertje voor in het ziekenhuis. Na 10 werkdagen was de uitslag bekend en hebben we weer een gesprek gehad met de huisarts. Aangezien de spermatest niet goed was zijn we dus doorgestuurd naar de afdeling in het ziekenhuis die de test heeft gedaan. We krijgen meer uitleg over de resultaten en wat we dan voor stappen kunnen ondernemen om alsnog zwanger te raken. Het is niet hopeloos, maar waarschijnlijk gaat het niet binnenkort lukken op 'normale manier'. Wordt er wel een stuk minder romantischer op, maar we zouden toch erg graag een 2e kindje verwelkomen binnen ons gezinnetje.

Ik zou gewoon een afspraak maken met je huisarts en het dan maar een beetje over je heen laten komen. Elke maand weer die tegenslag en dat al bijna 1,5 jaar lang is emotioneel ook erg zwaar. Dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Was t bij t eerst kindje dan een toevalstreffer ? of wellicht na de bevruchting destijds iets voorgevallen dat daarom nu bevruchting niet mogelijk is ?
    ( lastig hoor). ..sterkte !

10. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    De eerste was het geplant, ik was gestopt met de pil en na twee maanden was ik in verwachting en alles ging goed!
    Daarna nooit problemen gehad met iets.
    Ik heb een regelmatige cyclus en ook de ovulatietesten werken goed bij mij...
    Dus geen idee waar het aan kan liggen.

Share This Page