Nou de titel zegt het al... Ik werk onregelmatig en niet zo'n beetje ook. Ik slaap lang niet elke dag thuis, sta soms om 6 uur naast mn bed, na een volle nacht slapen, soms ook na 4 uur slaap. Soms slaap ik wel 12 uur op een nacht, maar slaap dan ook tot 11.30 uit... En slaap ook nog wel eens gewoon netjes van 12 tot 9 ofzo.... Als ik snachts maar een paar uur slaap, slaap ik tussen 12 en 16uur nog weer bij..... En op deze manier heb ik het idee dat tempen helemaal geen zin heeft. Elke dag op t zelfde tijdstip lukt al niet. En dan heb ik ook nog eens lang niet elke nacht (of overdag) evenveel slaap gehad. Meer mensen met dit probleem? Want gezien mijn cyclus zou t wel fijn zijn om te weten wanneer mn ei geweest is. Klussen doen we nu bv al 2,5 om de dag... En we zijn daar allebei wel zat van, wat dus ook niet de bedoeling is..... Denk trouwens als ik nu weer zo'n lange cyclus heb dat ik naar de dokter ga... Vandaag zit ik op dag 30, de vorige cyclus was (een wonder) ook 30 dagen...
Hmmm ik weet ook niet goed hoe je dat kunt doen.... Misschien kun je op Fertility Friend het antwoord vinden? Daar staan veel vragen en antwoorden.....
Ik vond dit op FF: How can I chart my BBT if I work shifts? It is not impossible to take your BBT if you work shifts, but it will be more challenging. Take your temperature at the time you wake up when you are most likely to have had the most sleep. Be as consistent as you can. On your days off, take your temperature after you wake up as well, even if it is at a different time. Make a note on your chart of changes in your waking schedule. You may take your temperature in the afternoon before you go to work if that is your usual waking time and the time after which you are most likely to have had the most sleep. It is not useful to take your temperature when you are already awake and active.
hoi ik werk ook onregelmatig en zette elke dag op dezelfde tijd mijn wekker (weet het is niet leuk). Alleen als ik in de nachtdienst zat sloeg ik het temperaturen over. Dit werkte goed voor mij succes ermee groetjes Suzanne
Ook ik werk onregelmatig, maar niet zo onregelmatig als krullebos! En inderdaad, elke dag op dezelfde tijd tempen, ook als je vrij bent.Als ik vroege dienst heb moet ik altijd om 6 uur op, dus als ik vrij heb gaat de wekker ook op 6 uur. En bij nachtdiensten werkt het bij mij ook niet. Ik heb dan een veel hogere temperatuur na ongeveer 7- 8 uur geslapen te hebben.
Dank voor jullie reacties! Zoals mijn handtekening aangeeft ben ik inmiddels ongesteld.... Hoop dat tempen niet nodig is en dan mijn cyclus regelmatig blijft!!!