Beste VK, ik zit met het volgende euvel, 19 juni - positieve ovulatietest 29 juni - vrij forse bloeding gehad, dit was 8 dagen na mijn eisprong. Dit is voor mij normaal, want heb altijd een LF van rond de 8 dagen. Ik dacht dus dat ik weer aan het menstrueren was en begon weer te tellen op CD 1. Omdat ik nieuwe ovulatietestjes had besteld besloot ik deze alvast even te testen op 5 juli, POSITIEF!! Daarom op 6 juli een zwangerschapstest gedaan en ook POSITIEF. Ik heb gebeld met mijn verloskundige omdat ik bang was voor een BBZ, zij heeft mij gerustgesteld dat dit waarschijnlijk niet het geval is aangezien ik geen krampen oid tijdens de bloeding heb gehad. Ik heb op 6 juli met haar afgesproken dat ik haar zou bellen als ik op 11 juli nog steeds een positieve test zou hebben. 11 juli: Testjes knallen nog steeds positief eruit. Wel af en toe wat last van roze verlies, en 2x een helderrode veeg gehad. VK gebeld en ze heeft voor mij een echo gemaakt voor 23 juli om te kijken of de zwangerschap nog intact is. 12 juli: 1x grote rode veeg gehad en tot mijn schrik had ik 3 kleine stolsels op mijn maandverbandje liggen. De stolsel waren ongeveer 1/2 mm per stuk. Hierna geen stolsels meer gehad, wel af en toe helderrode rode vegen. Ik wordt hier zooo ontzetten onzeker en gestresst van, wat moet ik hier nou weer mee. Kan ik de vk bellen of ze een afspraak kan maken om HCG te prikken? Ik trek het echt niet om nog tot 23 juli te moeten afwachten, of moet ik dit via de huisarts regelen.
Hallo, Met bloedverlies mag je altijd de verloskundige bellen. Alleen een echo geeft bij dit termijn van de zwangerschap nog te weinig duidelijkheid omdat er nog geen kloppend hartje is te zien en dan kan er niet gezegd worden of het goed zit qua zwangerschap en HCG prikken geeft alleen aan dat je zwanger bent maar niet dat het goed zit met deze zwangerschap. Dan zou je evt. 2x moeten prikken met een periode ertussen om te kijken of het HCG stijgt. Het HCG kan je laten prikken via de huisarts. Maar bel met de verloskundige om te overleggen wat te doen. Groetjes Ineke