Geboorteaangifte

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Celest, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 39 weken +2 dagen zwanger. En heb een vraag over de geboorteaangifte.

Op de website van mijn gemeente zie ik dat nodig is:
    - ID-kaart aangever (papa)
    - Bewijs van erkenning (hebben we)

Wat niet wordt vermeld (ook niet op de websites van andere gemeenten) is of de baby mee mag/moet. Dit lijkt mij heel logisch aangezien het om de baby zelf gaat. Maar misschien is dit niet de bedoeling? :(

Kon hier helaas weinig over vinden (google) en straks is het vreemd dat we met kroost en al richting stadskantoor gaan...

Alvast bedankt!

2. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Het mag wel hoor maar het hoeft zeker niet... mijn beide kindjes en ikzelf lagen nog in het ziekenhuis. Mijn man ( toen nog vriend) is alleen gegaan beide keren.

3. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Heel erg bedankt!! :)

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hier precies zo! Alleen dan pas 1 keertje... :)
    Ziekenhuis gaf ons wel een geboorte-bewijsje mee en zelf had ik van tevoren al het formulier gedownload waarop alles moet worden ingevuld. Hoefde papa alleen nog datum en tijd in te vullen

5. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ik heb inderdaad nog gevraagd om een geboortebewijs in het Ziekenhuis toen maar was bij ons niet nodig...

6. kest76

kest76 Lid

16 jun 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had een afspraak gemaakt voor aangifte van geboorte, omdat ik toen meer in het ziekenhuis leefde dan thuis. en heb toen een kaartje van het verpleegende personeel mee gekregen met de complete naam lengte en gewicht. en tevens mijn trouwboekje vanwege stempel gemeente huis

7. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Nee, neem je baby aub niet mee! Hij/zij is net geboren. Ik neem aan dat je zelf ook niet mee gaat. Of misschien denk je nu dat je wel mee gaat, maar geloof me, je blijft 10x liever met je baby in bed liggen.

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Je baby hoeft niet mee, en jij hoeft ook niet mee.
    Neem aan dat je je pasgeboren kindje niet mee neemt.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij beide geboorten is mijn partner alleen naar het gemeentehuis geweest om de dames aan te geven bij de gemeente. Hij heeft toen wel een formulier meegekregen van de ziekenhuizen (twee verschillende) voor de aangifte. Denk ook dat ze dat doen voor de zenuwachtige papa's.. zodat ze de juiste informatie kunnen doorgeven bij de gemeente

10. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Bij onze kindjes is mijn vriend alleen gegaan.
    Ik lag dan niet meer in het ziekenhuis maar ik zag het echt niet zitten om mee te gaan als net bevallen vrouw en daarbij zijn babytjes vaak nog niet op geboortegewicht en meestal moeten ze zich nog op temp. kunnen houden wat kort na geboorte vaak nog niet zonder kruikjes is.
    Dus verstandig is het ook niet om zelf en met baby te gaan.
    Gewoon lekker thuis blijven,lekker in bed met je kindje.
    De papa redt het vast prima alleen ;)
    Het is in principe zo gepiept de aangifte van geboorte.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier was het toen -20, dus ben blij dat mijndochter en ik lekker warm thuis mochten blijven :p

12. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn vriend is een dag later alleen naar het gemeentehuis geweest voor de aangifte. Zal toch wat zijn zeg als je als pas bevallen vrouw met je kindje mee moet voor de aangifte..

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Foutje

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Nee hoor, je kleine hoeftniet mee.
    Ik had een ziekenhuisbevalling en mn man is de ochtend erna aangifte wezen doen met ons trouwboekje en identiteitskaart. Het kaartje me van t ziekenhuis met geboortedatum en dat was prima.

Deel Deze Pagina