Hoi, Ik ben nu 3 maanden zwanger en heb al voor de 3e keer een blaasontsteking, eerste 2x is het behandeld met nitrofurantoine, maar omdat dat blijkbaar niet goed werkt heb ik nu amoxicilline. Ik maak me nu wel zorgen om mijn baby, ook al heeft de huisarts mij deze kuur voorgeschreven en is het niet giftig voor mijn baby, maar wat voor gevolgen heeft een blaasontsteking voor een ongeboren kind? En al die medicijnen? Doe ik er goed aan om extra vitamine-C te slikken of is dat ook niet goed voor mijn baby? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groetjes Patricia
Hoi patricia, Wat vervelend zeg! door de zwangerschap ben je vatbaarder voor blaasonstekingen. AMoxicilline kan geen kwaad voor de zwangerschap. Als je een blaasonsteking niet behandeld kan de ontseking naar je nieren gaan en daar een ontsteking veroorzaken, dit is erg gevoelig en word in het ziekenhuis behandeld met een antibiotica infuus. Ook kan een blaasonsteking vroegtijdige weeen opwekken en een (te)vroeggeboorte leiden.Daarom raad ik je aan de kuren af temaken tot dat je van de blaasonsteking af bent. Vit C is een heel goed idee! ook cranberrysap en vooral veel drinken! Zorg ook dat je na de gemeenschap altijd even gaat plassen! Imke