Onduidelijkheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dreamer78, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Allereerst wil ik zeggen dat het ZO fijn is om ergens terecht te kunnen als je zwanger wilt raken maar dit nog liever niet met de mensen om je heen deelt! Bedankt dat jullie dit willen doen!

Ik zit met het volgende:
    In dec. 07 gestopt met de pil. Mijn cycli tot nu toe:
    1e 39 dagen
    2e 45 dagen
    3e 34 dagen (meen op dag 19 een eisprong te hebben gevoeld)
    4e 30 dagen (meen op dag 16 een eisprong te hebben gevoeld)
    5e ... dagen

Ik zit nu op 36 dagen en ben deze maand gaan tempen (oraal). Hier zitten veel lage en hoge uitschieters bij. Op een gegeven moment gaf FF toch aan dat ik op woensdag 21 mei een eisprong had gehad, maar toen ik een aantal dagen later weer een wat lagere temperatuur had, ging het rode kruis wat er stond weer weg! Het blijft een beetje schommelen maar de meeste temperaturen voor de eventuele eisprong zitten tussen de 36,4 en 36,5 en daarna tussen de 36,5 en 36,6.
    Ik heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. :cry:

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Oraal testen doe ik sowieso niet meer want ik heb het gevoel dat dat niet nauwkeurig genoeg is.
    Maar ik vraag me dus af of ik uberhaupt een eisprong heb gehad omdat FF het eerste wel aangaf en ik dus twijfel aan de nauwkeurigheid van het oraal tempen. Verder kan ik aan bepaalde uitschieters ook wel oorzaken koppelen (weinig geslapen bijvoorbeeld). Ook had ik wel eens last van mijn keel en hooikoorts. Kan dat ook invloed hebben bij het tempen?
    En is dan een gemiddelde verhoging van 0,1 graad celcius ook al een eventuele eisprong? :rolleyes:

Mocht ik nou geen eisprong hebben gehad, moet ik me dan zorgen gaan maken?
    Bij mijn cycli van 34 en 30 dagen, toen ik meende een eisprong te voelen, was dat een spontane ingeving. De eerste keer links en bij die andere cyclus rechts. Een minuut of zo. En precies 14 dagen later een ongesteldheid.
    Ik weet wel dat je cyclus eerst weer op gang moet komen, maar juist omdat mijn laatste twee aardig in de richting kwamen en ik dacht dat er een eisprong was beide keren, dacht ik dat mijn cyclus zich hervatte.

Omdat ik nu dus vermoed dat er deze cyclus geen eisprong was en omdat hij alweer langer duurt, maakt dit me toch wel ongerust!
    Overigens ben ik tot nu toe wel steeds heel licht ongesteld geweest, lichter dan toen ik nog aan de pil was.

Wat een verhaal...sorry hoor...maar het is ook zo'n totaal nieuwe situatie en dat maakt me onzeker :oops:

En om me heen schieten de zwangere vrouwen als paddestoelen uit de grond :confused: maar dat schijnt de waarneming van vele wannabe-zwangeren te zijn, hoor ik wel eens. #-o

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes van mij

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

tja, moeilijk he, om geduldig te wachten!
    Je bent zo te zien echt nog aan het ontpillen met lange onregelmatige cycli. Temperaturen zegt wel iets maar lang niet alles, het is zoals je zelf al zegt van zoveel factoren afhankelijk. Een verschil van 0,1 graad kan niet een eisprong verklaren, dan heb je meestal wel een verschil van minimaal 0.4 graad. Maar het gevoel wat je omschreef de ene keer rechts en de andere keer links, dat lijkt me wel een eisprong geweest te zijn. Dat hoef je niet elke cyclus te voelen, en het wil ook helemaal niet zeggen dat je deze cyclus geen eisprong hebt gehad. Ik snap dat je graag zwanger wilt worden, maar door er zoveel mee bezig te zijn maak je het jezelf niet makkelijk.
    Laat het een poosje los, slik foliumzuur, vrij 2-3 keer per week in elk geval in de week dat je ongeveer je eisprong verwacht en relax.
    Succes!

mirjam

Share This Page