Hoi allemaal! Iemand bekend met menstruatiekrampen zo halverwege de zwangerschap? Heb er meerdere malen per dag pijn van en het straalt uit naar mijn rug en benen. Het is soms best lang aanwezig, ook als ik zit en in rust ben. Heb de gyn al gebeld en hij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar was even niet assertief genoeg om te vragen wat het dan is en waar het vandaan komt en nog belangrijker hoe lang dit gaat duren. Voelt namelijk helemaal niet prettig.
Ik denk dat het vooral komt door de groei van je baarmoeder! En alles is zich al aan het voorbereiden! Zolang je er geen harde buiken bij heb zou ik me er niet druk om maken. En als je er wel druk om blijft maken gewoon nog een x bellen! Succes!
Zoals hierboven genoemd is klinkt het als de groei van de baarmoeder, zou me niet te druk proberen te maken en mocht je je toch wel zorgen maken of nog een vraag hebben zou ik gewoon nog een keertje bellen hoor!
Hier was het de groei van de baarmoeder en rekken van de banden. Momenteel heb ik daar alweer last van, verder is alles uitgesloten zoals ontsluiting enz enz enz. Mocht het extreem pijnlijk worden gewoon weer even contact opzoeken met je verloskundige/gynaecoloog! Ik ervaarde ze ook als enorm pijnlijk. Ik weet niet of je ook last van je darmen hebt? Ik heb dat ook nog ernaast, waardoor buik helemaal onprettig is. Hopelijk is de pijn snel over!
Zolang er geen regelmaat in de krampen zit of een opbouwende pijn is is het waarschijnlijk gewoon de groei van je baarmoeder. Voora in het termijn waar je nu zit maakt je kleintje echt een groeispurt. Ik had er ook altijd veel last van en niks hielp...heeft helaas ook tot aan de bevalling geduurd.
Ah super bedankt voor de geruststelling allemaal Heb wel harde buiken en het doet wel steeds meer pijn, maar weeën kunnen het niet zijn. Heb soms wel een uur achter elkaar een zeurende gevoel. Heel vervelend. Hoop dat dit idd niet hoort tot aan mijn bevalling..
Ik heb het rond die periode ook heel erg gehad, kon soms niet rechtop staan. Mijn VK suggereerde om meer water te drinken, ook al dronk ik al veel. Geen idee of dat het was maar het is wel weer weggegaan
Harde buiken die ook pijnlijker worden zijn echt wel een reden om hier naar te laten kijken... Zit er regelmaat in?
volgens mijn verloskundige is die menstruatiekramp irritatie van de banden, een teken dat je iets rustiger aan moet doen. niet ernstig ofzo hoor, maar gewoon je lichaam die je verteld dat je iets te druk gedaan hebt
In combinatie met harde buiken klinkt het mij zorgelijker in de oren. Helemaal omdat ze schrijft dat het pijnlijker wordt. En geloof me, ik kan het weten helaas. Ik zou er persoonlijk naar laten kijken.
Nee zit helemaal geen regelmaat in. Soms voel ik uren niets en dan weer een hele tijd een zeurend gevoel achter elkaar.
Als je ook harde buiken heb die pijn doen zou ik zeker weten bellen. Beter 1x teveel dan 1x te weinig
Ik persoonlijk zou toch nog een keer bellen en zeggen dat je controle wilt. Het kan best groeipijn zijn, maar als het serieuzer is wil je dat echt niet op zijn beloop laten gaan. En genoeg water drinken is sowieso heel belangrijk, vocht tekort kan ook weeën en harde buiken veroorzaken.
Ik heb dit ook sinds een aantal dagen. Kan er zelfs moeilijk van lopen en opstaan.. Heb zelfs op zondag de verloskundige gebeld omdat ik het eng vond, geen idee wat het was en bang dat er iets aan de hand was. Werd gerust gesteld maar toch nog niet helemaal overtuigd dus gister weer gebeld en kon gelijk langskomen. (Ben normaal echt geen snelle beller en helemaal niet op zondag! Dit was de eerste keer in 23 weken dus best netjes ) Ze heeft meteen een hele check gedaan en alles was in orde. Kleine meid doet het goed en verder zag alles er goed uit. Het zijn of mijn banden of bekken.. Het is echt een periode nu waarin onze kindjes flink aan het groeien zijn en het ook een soort van aanslag op ons lijf is. Dus rustig aandoen en hopen dat het snel wat minder wordt.. Als je twijfelt gewoon altijd opnieuw bellen en uitleggen dat je er erg onzeker van wordt. Alleen een verloskundige of gyn kan je echt geruststellen!! Stress is ook niet fijn in de zwangerschap, dat snappen ze!
Ik wacht morgen even af. Vandaag leek het echt wat minder gelukkig, maar het gevoel blijft. Ga morgen toch nog even bellen om te overleggen...
Ja gaat goed! Denk dat mijn buik een enorme groeispurt heeft gemaakt. Heb nog even de gyn gebeld en die zei dat het ws het groeien is van mijn baarmoeder en dat mijn banden het daar wat moeilijk mee zouden kunnen hebben. Nog steeds dat gevoel maar het is minder pijnlijk al. Woensdag heb ik controle in het ziekenhuis.