Menstruatiekrampen bij 21 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje09, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo dames,

Ik zit me iets, ik ben 21 weken zwanger van de eerste en maak me zorgen want ik heb sinds vanochtend last van krampen, zoals ge hebt als ge maandstonden krijgt.

Het is geen bandenpijn, want die voelt anders bij mij. Morgen hebben wij de 20 weken echo.

:cry:

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Als je het niet vertrouwd even de vk bellen en anders even de nachtdokter MIsschien kunnen zij je vertellen wat het is.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik denk niet dat ze wat kunnen eigenlijk denk jij? Morgen maar even afwachten.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik weet ook niet of ze wat kunnen, maar misschien kan de vk even langskomen om naar het hartje te luisteren. Misschien heeft de baby een groeispurt en heb je daar last van. Dat zijn dingen waar een vk je antwoord op kan geven. Zoals je al schreef, maak je je zorgen. Heb je al een warme douche of bad geprobeerd?

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

Waarschijnlijk is het het oprekken van je baarmoeder en hoef je je geen zorgen te maken. Je VK of je gyn kan je altijd ff geruststellen als je je zorgen maakt. Daar zijn ze voor! Succes!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook af en toe kramp gehad, ook tussen de 20e week en nu, niet vaak maar toch. Er was bij mij niks aan de hand. Ik zou even lekker gaan douchen, dan trekt het wel weg. En morgen ga je lekker kijken, en dan kun je gelijk vragen wat het geweest is :)

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Toevallig heb ik er zelf ook een topic voor geopend ongeveer een week geleden.
    Ik droomde n.l dat ik ongesteld geworden was en werd 's morgens wakker met die gedachte en realiseerde me een paar seconden later dat ik toch zwanger ben..!.
    Maar het is weer weggetrokken. Ik had het wel een paar nachten en ochtenden. Maar is weer overgewaaid ;)

8. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik heb altijd wel last nog ervan. Wil niet altijd zeggen dat er wat mis is.. Je kan t altijd even laten checken.
    Als je erg onzeker bent erover.
    Maar over t algemeen is t gewoon omdat alles rekt en groeit..

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen en komen! Ik wist ook niet dat mijn weeen allang begonnen waren.... Met als gevolg, premature geboorte! Dus gewoon gaan als je het niet vertrouwd.

10. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    wel in gaten houden! Ik spreek uit ervaring dat het vroege oefenweeen kunnen zijn......en ook dat kan op zich geen kwaad, maar toch is het, als het aanhoudt, niet helemaal oke.......

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Vandaag hebben wij de 20 weken echo gehad, en alles was goed. We zijn superblij. Maar die menstruatiekrampen houden wel aan. Ik heb het doorgegeven aan mijn verloskundige, die heeft inwendig gevoeld met 2 vingers, en ze duwde echt hard, volgens haar kon ze mijn baarmoedermond voelen en ook het putje zeg maar. Volgens haar was deze een beetje open, en ze stuurde me voor de zekerheid door voor controle naar de gynecoloog.

Deze heeft een inwendige echo gemaakt, en gaf aan dat de afstand tussen de baarmoedermond en de placenta dus de hals zeg maar 3 centimenter was en volgens hem was dat 'wat aan de korte kant'. Je kunt je voorstellen dat je schrikt en denkt wat is dat nou weer, hij nam ook een kweekje, toen ik mijn slipje omhoog deed zag ik wat bloed. Hij ging toch nog even overleggen en kwam weer terug, toen vertelde hij dat het eigenlijk wel meevalt en dat het wel goed was!? Dat bloed zou door de eendebek komen volgens hem, zou normaal zijn. Maar voor de zekerheid moet ik over een week terug.

Klinkt gek maar ben nog niet echt gerustgesteld, ik maak me nog steeds zorgen. Heb nog steeds last van baarmoederkrampen. De baby groeit heel goed volgens de verloskundige. Ik heb wel last van harde buiken af en toe.

12. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Oh wat vervelend voor je zeg. Onduidelijkheid is verschrikkelijk als je je zorgen maakt (die harde buiken zullen ook wel van je zorgen komen, heb ik ook altijd).

Sterkte ermee :(

(P.s. heb ook last van menstruatiekrampen af en toe , soms echt heftig.)

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja ik maak me echt heel erg veel zorgen, en als ik die verhalen op het internet lees maken die je ook niet vrolijker. Ik lees overal dat als je baarmoedermond aan de korte kant is, er dan een vroeggeboorte dreigt :cry: De kleine is nog zo klein, 21 weken. Ik hoop echt zo dat het allemaal goed komt.

14. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    lieve beertje 09, ik heb hetzelfde als jij, alleen is mijn baarmoedermond nog maar 6 mm........al vanaf 24 weken en ik ben nog steeds zwanger! ik heb wel twee weken in het ziekenhuis gelegen en nu absolute bedrust thuis, weeenremmers ook, maar.....ik ben nog steeds zwanger! Je moet gewoon nu rustig(er) aan doen en die baarmoedermond is heel stevig, die kan echt wel tegen een stootje........vertrouw op de artsen, ze nemen echt geen enkel risico, ik spreek uit ervaring..........wees blij dat je nu elke week mag terugkomen en ze naar je kindje kijken, heerlijk toch? Ik wens je heel veel succes. liefs

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje dat is wel erg spannend ja! Hopelijk gaat het allemaal goed, je bent wel goed onder controle nu.
    Veel suc6!

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Gelukkig iemand die dit ook heeft.
    Ik ben echt verdrietig kan aan niks anders denken aan de kleine, en over het feit dat ik 21 weken ben en nu pijn heb. Ik maak me echt zorgen. Maar wat moet ik nu? Ik heb sowieso volgende week een afspraak staan bij de arts. Maar als de pijn nou erger word. Ik had vannochtend bruinverlies, ik weet niet of dat nou komt door die eendebek gisteren of door iets anders? Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ik wel of geen weeen heb, en hoe voelen weeen, allemaal dingen die ik niet weet. Ik hoop echt zo dat het allemaal goed komt. En dat die kleine nog heeeel lang blijft zitten.

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Je blijft nu ook op je lichaam letten, ieder pijntje en kriebeltje valt je op. Probeer een klein beetje te ontspannen als je dat lukt. Boekje lezen, stapel tijdschriften halen..alles is ok.

Dikke knuffel.

18. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    beginnende weeen is menstruatiepijn. bloedverlies is niet goed en als je het niet vertrouwt bel je gewoon NU de gynanceloog, dus niet de VK, maar het ziekenhuis. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen en vraag anders om een CTG, dan kunnen ze de contracties van je baarmoeder meten......en meten ze ook je cervix ( lengte baarmoedermond)....als zij het dan echt niet vertrouwen nemen ze je echt wel op, als ze dat niet doen.......relax! HeeeeeeeeeeeL veeeel succes! x

Deel Deze Pagina