Nu al Baby gevoeld? 15 wk.Hoe was de eerste keer bij jullie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ons Kleintje, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik had vannacht zoiets raars!
    ik ben precies 15 weken zwanger
    en toen we gingen slapen lagen mijn vriend en ik nog even te kletsen, ik draaide me om op mijn rechter zij en ineens voelde het (ik dacht het eerst dat dat zo was) alsof mijn vriend met zijn vinger in mijn buik porde. Toen ik dat zei bleek dus dat dit niet zo was en nu denken we dat ik voor het eerst de baby gevoeld heb! maar die is toch nog niet zo sterk dat ik dat kan voelen?
    Hoe was de eerste keer bij jullie?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik voel sinds een weekje heel zachtjes een soort van plopjes, echt letterlijk alsof er van binnen af en toe even tegen mijn baarmoeder wordt getikt, heel schattig, ik herkende het gelijk ook al is het mijn 1e zwangerschap, ik voel het tot nu toe eigenlijk alleen maar als ik voorover gebogen zit of op mijn zij lig :) maar rond de 18 a 20 weken moet het duidelijker worden, ik ben nu ook 15 weken dus dat is te overzien he? ;)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik voelde het voor het eerst met 14 weken (1e kindje) dus het was waarschijnlijk gewoon je kleintje :) Nu niet schrikken als je een paar dagen niets voelt hoor! Dat is heel normaal :)

4. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi hoi

Ik heb mijn kleine voor het eerst rond 14 weken gevoeld en het voelde ongeveer als een zenuwtrekking (die je ook weleens boven je oog hebt) maar dan in je buik. De vk heeft mij toen verteld dat het nog niet kan dat je het al als duidelijke plopjes of schopjes voelt omdat de beeb daar nog veel te klein voor is

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik voelde het als een kriebeltje, volgens mij vk kan het zeker dat je het als plopjes voelt, met 14 weken. Iedereen omschrijft het gevoel anders ;)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ons beebje ligt erg voorin en ik voelde dus met 15 weken ook heel duidelijk iets zachtjes kriebelen op de plats van mijn baarmoeder. Gevraagd en ze zegt ja hoor dat kan heel goed de baby zijn het wordt nu steeds sterker het kriebelen.

Als ik mijn hand er dan opleg houdt het op.

7. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik voelde ook een tikje zeg maar.. het is heel moeilijk uit te leggen ik wist op dat moment ook niet zeker of het de kleine was.. maar paar dagen erna voelde ik het weer en weer en toen wist ik het zeker :D

8. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik voelde ook rond die tijd 'plopjes' maar wist het niet zeker, tot ik 18/20 weken was en die plopjes toch echt degelijk de baby bleek te zijn! weet nu al niet meer hoe die plopjes voelde omdat het inmiddels harde schoppen en zo zijn geworden haha! kan dus heel goed dat je het voelt hoor!

9. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    Ik ben nu 15 weken en heb nog niks gevoeld :(
    Maar dat kan nog komen ik verheug me er wel op om de baby te voelen.

10. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Met 18 weken voelde ik 's nachts een plopje (beetje alsof er een luchtbelletje van binnenuit knapte) vanaf dat moment heb ik ons kindje iedere dag gevoeld, precies 2 weken later kon mijn man haar voor het eerst voelen.

11. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hallo,

Ik voelde met 16 weken lichte plopjes maar nu voel ik het heel goed, mn beeb is nu ook heel beweegelijk. Ik voel het pas als ik rustig zit of lig, anders niet.

Groetjes

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik voelde het pas vanaf week 19 heel duidelijk. Misschien is het eerder geweest maar vanaf toen wist ik zeker dat het de baby moest zijn. Nu schopt ie er de hele dag lekker op los, zeker 's ochtends en 's avonds rond etenstijd. Nu mijn man het ook van buitenaf goed voelt is het nog veel werkelijker, heel mooi om mee te maken!

13. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Sinds gisteravond voel ik hem idd. Lastig te omschrijven maar het leek op een kriebel maar ik weet zeker dat het niet mijn darmen waren. :D
    Op de laatste echo bleek ook dat mijn placenta aan de achterkant (tegen mijn rug aan) zat. De kans dat ik dus eerder iets zou voelen was goed mogelijk volgens de echoscopiste.

14. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik voelde de kleine na 15 weken en 5 dagen..een dag na mijn verjaardag, dat was wel een erg mooi kado!
    manlief voelde de kleine de dag erna al..die was in totale shock :confused:

voelde als kleine plopjes..heerlijk gevoel..ookal is de kleine nu hard aan het trappelen en ligt die kleine lekker te wringen in mn buik door ruimtegebrek...heerlijk gevoel..(volgens mij zit ik even op mn roze wolk...)

15. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik voelde ons kindje voor het eerst met 15 weken en 3 dagen. Ik lag op m'n rug in bed en ineens leek het wel of m'n kindje een complete salto maakte...niets klein plopje o.i.d. Ik schrok er best van maar moest er gelijkertijd ook erg om lachen! Twee dagen later hadden we een pret echo. Daarop konden we erg mooi zien...en ik tegelijkertijd voelen wat ons kleintje an het doen was. De placenta ligt aan mijn rug kant. Het kindje ligt met z'n rug op de placenta en met z'n beentjes omhoog tegen mijn buikwand aan te schoppen. Erg leuk om het te kunnen zien en tegelijkertijd te kunnen voelen.
    Nu voel ik hem steeds vaker en beter....heerlijk maar wel moeilijk om dan bij de les te blijven en niet meteen met het kindje bezig te gaan.

M'n schoonzusje voelde het kindje pas met een week of 24 bewegen dus dat kan ook nog. Hangt er vaak vanaf waar de placenta zit.

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik voelde de beeb voor het eerst toen ik 17 weken was. Idd een soort van plopje. De weken erna werd het steeds duidelijker.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier voelde het als een soort prikje ook met 15 weken met 18 weken voelde ik het heel goed en nu word ik het soms beu maar dat is meer omdat het met grof geweld gaat dat het aan de buiten kant te zien is gewoon een eng iets om te zien.

het kan echt wel hoor maar wacht maar tot de kleine je schaambot ondenk of je blaas gebruikt al spring kussen ;) :) i

maar het is wel erg leuk hoor :)

Deel Deze Pagina