Creme fraiche

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen8, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Bedankt steeds voor jullie reacties! Wat fijn dat jullie deze mogelijkheid bieden naast jullie drukke banen!

Ik hoop dat ik jullie nogmaals mag lastig vallen met een vraag. Gisteren ging ik lunchen bij een restaurant. Daar heb ik tomatensoep gegeten, waarop bij serveren een schepje room lag. Ik heb het gegeten, maar realiseerde me daarna dat ik niet zeker wist of dit gepasteuriseerde 'room' was. Ik ben het na gaan vragen, maar de kok wist het ook niet en liet me de verpakking zien. Het was een bakje creme fraiche uit normandië (waar creme fraiche oorspronkelijk vandaan komt). Er stond verder niet op of het van gepasteuriseerde melk was gemaakt. Nu heb ik natuurlijk internet al afgestruind en het enige dat ik tegenkom, is dat creme fraiche geen probleem is omdat het van gepasteuriseerde (slag)room wordt gemaakt, aangelengd met melkzuurbacteriën. Nu wil ik graag bij jullie verifiëren of dit klopt en je dus alle creme fraiche gewoon mag eten (is alle creme fraiche gepasteuriseerd)? Ik maak me toch een beetje zorgen.
    Bedankt wederom!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ellen8,

of je álle crème fraîche mag eten weet ik niet. Crème fraîche is een bereiding met room en karnemelk. Als deze basisingrediënten van gepasteuriseerde melk zijn gemaakt, kan het dus geen kwaad. Het voedingscentrum zegt dat alle melk uit de supermarkten gepasteuriseerd zijn. Ik neem maar even aan dat de chef de ingrediënten niet direct bij een Franse kaas/melkboederij vandaan heeft en dan zelf crème fraîche heeft gemaakt en dat dan zelf in dat potje heeft gedaan. (logisch gedacht dan) Ik denk dat je je er niet druk om moet maken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina