hoi ik heb een vraag ik ga maandag naar de efteling maar weet nu niet wat ik moet doen. ik ben niet ongi geweest dus de kans dat ik zwanger ben is groot maar heb nog maar 1 test gedaan en die was heel ligt... dus wil maandag nog een test doen voor ik ga. maar zouden jullie als je net zwanger bent of het nog niet zeker weet overal ingaan of niet?? wie heeft er ervaring mee en zijn er risico's dat het fout gaat zovroeg in je zwangerschap of is dat pas in een later stadium?? heeft hier iemand ervaring mee??
Heey meis, alvast gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zou het niet doen meid, de eerste 12 weken zijn het belangrijkste om geen mk te krijgen. Daarin moet ook de ontwikkeling van het kindje goed gaan. Ik zou het best eng vinden hoor om in de atracties te gaan,bang dat het daardoor mis zal gaan. Je hebt groot gelijk dat je er dan nog een testje tegenaan gaat gooien, ik duim voor je dat hij nog positiever is en ja als je gevoel zegt gewoon in de atracties te kunnen,kan je het gewoon doen. Je hebt ook atracties die niet gevaarlijk zijn toch? zoals fata morgana enzo groetjes Bianca
Allereerst alvast een hele voorzichtige gefeliciteerd, ik hoop dat je testjes gauw donkerder worden!! Ik zou niet weten waarom je niet in die attracties zou mogen bij een hele prille zwangerschap. Zo wild of gevaarlijk zijn de attracties nou ook weer niet en een vruchtje komt heus niet zomaar los. Bij sommige attracties staat wel dat ze niet geschikt zijn voor zwangeren, daar zou ik me dan aan houden (bv de bob, python, omdat je dan een stang in je buik krijgt). Volgens mij zou dat in het begin ook geen kwaad kunnen, is meer als je wat verder bent en de stang op je kindje zou kunnen duwen.
Tuurlijk is het belangrijk (en heel prettig) om geen miskraam te krijgen, maar dit kun je niet beinvloeden door stil te zitten of beweging deze vraag is al vaker gesteld aan de vk op het forum hier. Er is volgens mij geen enkel probleem om overal in te gaan. Dat er geen zwangeren inmogen is omdat de stang in je buik kan zitten, wat echt nog niet van toepassing is als je nog onder de 12 weken zwanger bent