Dag lieve dames, Een aantal van jullie heeft mijn verhaal over mijn MA gevolgd. Het verhaal dat uiteindelijk gisteravond met spoed op de operatie kamer eindigde omdat ik teveel bloed verloor en teveel pijn had. Het hele verhaal van te horen krijgen dat ik een MA had tot spoedcurettage heeft 3 weken geduurd. Ik heb een hele grote kinderwens, maar ben hierdoor ook heel bang geworden om weer zwanger te worden. Stel dat het weer mis gaat en dit hele verhaal weer opnieuw begint. Ik weet dat het nu nog vers is. Maar herkent iemand dit? Het is niet zozeer angst voor een miskraam, maar angst voor alle gevolgen die dat met zich mee kan brengen. Het wachten, het mentale stuk dat echt wel op je inhakt, de pijn die nergens naar lijdt, het enorme bloedverlies en het niet serieus genomen worden door het ziekenhuis. Wellicht moet ik het even laten rusten, maar het blijft in mijn hoofd zitten. Daarom schrijf ik het nu even van mij af.
@Elletje ik schrik van je berichtje, hoop dat je snel opknapt. Betreffende de angst, ja het is nu nog heel vers en om alles wat er gebeurt is de afgelopen weken een plekje te geven heeft tijd nodig. Maar ook het stukje vertrouwen in je lichaam moet hersteld worden. Het is niet niks wat er gebeurt is en je hebt veel te verduren gehad. Ik kan je geen pasklare oplossing bieden maar wil je wel de tip geven om die gevoelens van niet serieus genomen worden etc bespreekbaar te maken met je arts/gyn. Zij kunnen beslissingen vanaf medisch oogpunt uitleggen waardoor er voor jou misschien ook duidelijkheid komt op welke signalen je bij een volgende zwangerschap kunt letten. Maar jij kan aan de andere kant ook jou kant aangeven waardoor zij bij een volgende zwangerschap beter op kunnen inspringen. En een bepaalde angst blijf je denk ik altijd wel houden. Wil je even een digi knuffel geven.
jeetje wat schrikken @Elletje dan heb je al zulk verschrikkelijk nieuws gekregen en dan moet er ook nog zon erge nasleep achter aan komen. kan me goed voorstellen dat je op dit momen heel bang bent. een zwangerschap zal nooit meer onbezorgd zijn vrees ik. heb dan ook geen tips maar alleen een digi knuffel en hoop dat je je snel beter voelt
Ja hoor heel herkenbaar. Het is heel dubbel, je grootste wens en je grootste angst tegelijk. Je angst zal waarschijnlijk wel weg ebben naarmate tijd verstrijkt, althans dat edvaar ik zelf zo. Je gevoel veranderd daar straks echt ( hormonale Hel vond ik t de weken vlak voor en na mijn MA)
Ik herken het heel erg! Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad met een hele vervelende en toch voor mezelf een vrij heftige na sleep waardoor ik echt niet meer durfde om er opnieuw voor te gaan. Uiteindelijk was de wens voor een tweede kindje toch groter dan de angst en toch weer besloten ervoor te gaan. Wel ben ik heel bang dat als het toch weer raak mag zijn het nogmaals mee te maken maar probeer toch van het positieve uit te gaan. Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Zo herkenbaar ! Vorig jaar ook 2 x een miskraam gehad. Eerste x met een ma, en kort daarna weer zwanger wat toch met 13 week fout ging door een hematoom. En daarna kon/durfde ik gewoon niet meer zwanger te worden met ook de grote angst dat er dan wel weer iets niet goed zou zijn. En kijk nou eens ben zaterdag alweer 12 wk zwanger. Maar vanaf het moment dat ik de test zag vreesde ik hem alweer. En nu al lijkt alles nog zo goed te gaan, vind ik alsnog elke echo superspannend en zit ik weer met traantjes als ik die kleine ukkie zo zie bewegen. En idd stay positive ! Zo denk ik nu ook echt. Dit kan gewoon niet fout gaan. Heel veel sterkte ! En ik gun je een hele mooie baby wanneer de tijd er is!