Word er echt verdrietig van

Discussion in 'Eerste symptomen' started by SannyN, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SannyN

SannyN Lid

Jan 22, 2011
    32
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik neem ieder kwaaltje voor lief behalve die hormonen!!!!! Wat ben ik chagerijnig en wil niet zo sjaggie zijn. Mijn vriend probeert zich in te houden en is lief maar soms wordt ie ook pissig en ik kan er zoooo niks aan doen. Ik probeer me in te houden, bijt op mijn lip, probeer aan iets anders te denken...maar BAM, ik val veel te vaak uit. Het maakt me echt heel verdrietig. Hoe gaan jullie ermee om?? Als er al een manier is haha:)

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik ben dan al een poosje niet meer zwanger, maar ben erg gevoelig voor hormonen, dus ik ken dit ook wel van maandelijkse narigheid (errug heftig bij mij, helaas). Mijn tactiek: weglopen.
    Als ik het voel opkomen (dat gevoel in je buik en langs je ruggengraat waaraan je merkt dat je zo gaat ontploffen), dan zeg ik tegen mijn man dat ik even de was ga opvouwen en loop weg. Hij weet inmiddels dat hij me dan gewoon even moet laten gaan en dat het 5 minuten later weer prima gaat.
    Maar het is super-moeilijk en werkt ook niet altijd... En logisch dat je man er op een gegeven moment ook geen geduld of begrip voor kan opbrengen. Het is nou eenmaal moeilijk te begrijpen dat je echt geen controle meer hebt over je reacties. Probeer op je 'goede momenten' vooral heel lief voor hem te zijn en hem te laten merken dat je het waardeert dat hij probeert zoveel begrip voor je te hebben. Dat scheelt ook al een stuk ;)

Sterkte, meid!

3. SannyN

SannyN Lid

Jan 22, 2011
    32
    0
    0
    Thnx, misschien is dat wel een goed idee om even weg te lopen inderdaad. Helaas hebben wij een klein huis en is alles gelijk vloers nog....hij is erg lief en houdt wijs zijn mond, maar vanmorgen werd ie er even gek van. Ik zal extra lief voor hem zijn als ik niet sjaggie ben:)
    Wat is dat toch met die hormonen, is soms wel eng dat familie H. Ormoon het overwicht heeft over ons lichaam haha

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Erg, he, hoeveel je kunt veranderen door die 'troep' in je lijf...?
    Ik ben normaal echt hartstikke rustig en stil en zal ook echt nooit ruzie zoeken ofzo, maar als de hormonen actief worden.... Brrr! Vreselijk! Dan ben ik echt een ander persoon. Heel naar.

Ook gelijkvloers heb je vast wel een kamertje waar je iets kunt opruimen of de badkamer waar je even snel iets kunt soppen ofzo om af te koelen. Het helpt namelijk het beste als je ook echt ff iets doet ;) Al leg je een borduurwerkje in de slaapkamer klaar voor dat soort momenten - afleiding is vaak de beste remedie. En daarna ben je dan weer je lieve rustige zelf en kun je uithuilen bij je lief :p

5. SannyN

SannyN Lid

Jan 22, 2011
    32
    0
    0
    Gelukkig komt er straks een verdieping op ivm de baby en meer ruimte om je af te zonderen is ook wel lekker.
    Ja uithuilen doe ik regelmatig op het moment:) Hij accepteert het ook wel hoor....we zijn met 4 meiden zwanger en de andere mannen leren hem wel dat ie het maar moet laten haha.

Share This Page