Iedere keer jezelf half uitkleden om een slipje te wisselen lijkt me al een heel gedoe. Maar dat gaat (vooral in de zomer) toch ook wel stinken?
Ik verschoon mezelf elke wc beurt, elke twee uur. Dat betekend dat ik mij overdag minstens 7 a 8 keer uit zou moeten kleden..
Ja dat klopt, lijkt me dus ook echt niet handig . Maar ik reageerde op iemand die het had over dat het misschien gaat stinken.
Wat gaat stinken? Je kunt het of in een wetbag doen, of in een emmer (met of zonder water) Dat ruik je allemaal niet tevens. Deksel erop of rits dicht.
Dat stinken als je het verwisseld hebt zal inderdaad wel meevallen. Je kan ook luierzakjes gebruiken maar dat is dan weer niet zo ecologisch verantwoord
Hier geen haar op mijn hoofd die over wasbaar maandverband nadenkt. Gewoon bah! Daarnaast doe ik de was hier niet en ik weet zeker dat mijn man zou weigeren. Wat doe je dan met zo’n wasbaar verbandje onderweg? In een zakje in je tas ofzo? (Oh moet er niet aan denken, zo’n zakje naast mijn boterhammetje en banaantje #beelddenker)
En daarnaast: van mezelf zou ik er nog niet eens zóveel moeite mee hebben het te wassen, al lijkt het me niet de meest fijne bezigheid. Maar stel; mijn dochter wordt ongesteld, moet ik dan ook nog haar bloederige slipjes of verbandjes wassen....nou sorry, ik vind het echt te goor voor woorden. Om maar te zwijgen over hoe mee te nemen: in een zakje in je tas, valt je tas om, al je bloederige verbandjes ondersteboven op de vloer, weliswaar in een zakje, maar toch....Ik zou me doodschamen, laat staan als dochter een jaar of 14 is, geen tiener die uberhaupt met maandverband en tampons gespot willen worden, laat staan als ze het in zakjes mee naar huis moet slepen vanaf school.
Nou hier dus een halve crimineel. Mij lijkt al dat wasbare gedoe niks. Waar laat je dat dan liggen? In feite heb ik gewoon geen plek om dat te bewaren voordat ik het ga wassen. Af en toe ligt er weleens een onderbroek in een teiltje in de douche, maar dan moet ik elke keer al opletten dat mijn dreumes en peuter er van afblijven. En ik sta constant te schuiven met dat teiltje als ik wil douchen.
Ik denk dat ik dan een hele crimineel ben... Behalve wegwerpmaandverband en tampons gebruik ik ook wegwerpluiers. En ook nog eens wegwerptoiletpapier... Sorry, maar ik vind stront, pies en bloed echt heel vies. Daar kom ik graag op een gemakkelijke manier vanaf
en ik denk trouwens ook dat het meespeelt hoeveel bloed je verliest. Ik zou het sowieso nooit gedurfd hebben, omdat ik zodanig bloedde dat ik én een nachtverband én een tampon tegelijk nodig had en nog ieder half uur doorlekte. Dubbelop dus en ook megaveel, met een pak tampons deed ik 2 dagen en 1 pak maandverband per dag (nu ben ik een hele crimineel ) Overigens wordt ik nooit meer ongesteld, aangezien door bovenstaand ongemak de gyneacoloog mijn baarmoeder verwijderd heeft. Ik gebruik wel wasbare inlegkruisjes, maar dat is geen bloed natuurlijk.
Of je wil in de supermarkt even afrekenen en trekt het zakje uit je tas samen met je portomonnee. Dat gebeurd mij nog wel eens met tampons.
Ik vind het een heel goed iets als vrouwen bezig zijn met wasbaar maandverband etc. Maar ik moet er zelf op een of andere manier niet aan denken. Je zou maar een keer je wasje vergeten en dan zit je ineens zonder. Heb toch het gevoel dat wegwerpmaandverband en tampons mij meer zekerheid geven. En volgens mij is dat het belangrijkste tijdens je menstruatie.
Mijn dochter mag dat zelf kiezen, als ik die zou hebben. En voor je beeldvorming, k heb geen tientallen "vieze bebloede " maandverbandjes in mn tas. Maar dit; https://www.google.nl/search?q=wetbag+planet+wise&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=sivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMtPH59__YAhXSYlAKHePgBsoQ_AUICigC&biw=360&bih=512#imgrc=aAWDvWphC3KLqM: Of deze; https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&dcr=0&biw=360&bih=358&tbm=isch&sa=1&ei=b4ZwWoX1K4fYwQLI_4-4Bg&q=wetbag+imse+vimse&oq=wetbag+imse+vimse&gs_l=mobile-gws-img.3...31732.36892.0.37498.22.20.0.0.0.0.259.2786.7j7j5.19.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-img..8.6.928...35i39k1j0i19k1j0i30i19k1j30i10k1.111.FEG34_FLNB8#imgrc=3-_a9TzUEvYqOM: Niks geen bebloede zooi aan mn boterham, en ook geen geur. Er zit een rits in welke je kan sluiten (hoe fijn!)