Menstruatieondergoed en beachwear

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik lek nooit door met een tampon. Vind het te smerig om met bloed te gaan zwemmen.

Anouk2005, Lieke1989 en Hopsatee vinden dit leuk.
  2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Iedere keer jezelf half uitkleden om een slipje te wisselen lijkt me al een heel gedoe. Maar dat gaat (vooral in de zomer) toch ook wel stinken?

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik neem aan dat je dan ook geen vlees en zuivel nuttigt, als we het dan toch over het milieu hebben?

Simba1992, Zusterke, SYRV en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk evenveel als maandverband, want je verwisselt het als het nodig is.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik verschoon mezelf elke wc beurt, elke twee uur. Dat betekend dat ik mij overdag minstens 7 a 8 keer uit zou moeten kleden..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom? Je kan toch maandverband in je bikinibroekje doen?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat klopt, lijkt me dus ook echt niet handig ;). Maar ik reageerde op iemand die het had over dat het misschien gaat stinken.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat gaat stinken? Je kunt het of in een wetbag doen, of in een emmer (met of zonder water)

Dat ruik je allemaal niet tevens. Deksel erop of rits dicht.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja ik snapte je idd. Meer om aan te geven hoe vaak je dan uit de kleren moet haha :D

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat stinken als je het verwisseld hebt zal inderdaad wel meevallen. Je kan ook luierzakjes gebruiken maar dat is dan weer niet zo ecologisch verantwoord ;)

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Hier geen haar op mijn hoofd die over wasbaar maandverband nadenkt. Gewoon bah! Daarnaast doe ik de was hier niet en ik weet zeker dat mijn man zou weigeren.

Wat doe je dan met zo’n wasbaar verbandje onderweg? In een zakje in je tas ofzo? (Oh moet er niet aan denken, zo’n zakje naast mijn boterhammetje en banaantje #beelddenker)

twoboys, Nescio, Lena1982 en 14 anderen vinden dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha half crimineel? Jeetje, overdrijven is ook een vak zeg!

Kuki, Miek89, Anouk2005 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

En daarnaast: van mezelf zou ik er nog niet eens zóveel moeite mee hebben het te wassen, al lijkt het me niet de meest fijne bezigheid. Maar stel; mijn dochter wordt ongesteld, moet ik dan ook nog haar bloederige slipjes of verbandjes wassen....nou sorry, ik vind het echt te goor voor woorden.

Om maar te zwijgen over hoe mee te nemen: in een zakje in je tas, valt je tas om, al je bloederige verbandjes ondersteboven op de vloer, weliswaar in een zakje, maar toch....Ik zou me doodschamen, laat staan als dochter een jaar of 14 is, geen tiener die uberhaupt met maandverband en tampons gespot willen worden, laat staan als ze het in zakjes mee naar huis moet slepen vanaf school.

SYRV, Vitamientjuh, VBJ82 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Nou hier dus een halve crimineel.
    Mij lijkt al dat wasbare gedoe niks. Waar laat je dat dan liggen? In feite heb ik gewoon geen plek om dat te bewaren voordat ik het ga wassen. Af en toe ligt er weleens een onderbroek in een teiltje in de douche, maar dan moet ik elke keer al opletten dat mijn dreumes en peuter er van afblijven. En ik sta constant te schuiven met dat teiltje als ik wil douchen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Ik denk dat ik dan een hele crimineel ben... Behalve wegwerpmaandverband en tampons gebruik ik ook wegwerpluiers. En ook nog eens wegwerptoiletpapier... Sorry, maar ik vind stront, pies en bloed echt heel vies. Daar kom ik graag op een gemakkelijke manier vanaf ;)

Kuki, Nescio, MamaOktober13 en 23 anderen vinden dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Niet meer actief

en ik denk trouwens ook dat het meespeelt hoeveel bloed je verliest. Ik zou het sowieso nooit gedurfd hebben, omdat ik zodanig bloedde dat ik én een nachtverband én een tampon tegelijk nodig had en nog ieder half uur doorlekte. Dubbelop dus en ook megaveel, met een pak tampons deed ik 2 dagen en 1 pak maandverband per dag (nu ben ik een hele crimineel :roflmao:)

Overigens wordt ik nooit meer ongesteld, aangezien door bovenstaand ongemak de gyneacoloog mijn baarmoeder verwijderd heeft. Ik gebruik wel wasbare inlegkruisjes, maar dat is geen bloed natuurlijk.

18. HvO

HvO Niet meer actief

Of je wil in de supermarkt even afrekenen en trekt het zakje uit je tas samen met je portomonnee. Dat gebeurd mij nog wel eens met tampons. :roflmao:

Nescio, mamaloe250, Vitamientjuh en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. HvO

HvO Niet meer actief

Ik vind het een heel goed iets als vrouwen bezig zijn met wasbaar maandverband etc.

Maar ik moet er zelf op een of andere manier niet aan denken. Je zou maar een keer je wasje vergeten en dan zit je ineens zonder. Heb toch het gevoel dat wegwerpmaandverband en tampons mij meer zekerheid geven. En volgens mij is dat het belangrijkste tijdens je menstruatie.

Vitamientjuh en Hopsatee vinden dit leuk.
  20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn dochter mag dat zelf kiezen, als ik die zou hebben.

En voor je beeldvorming, k heb geen tientallen "vieze bebloede " maandverbandjes in mn tas. Maar dit;
    https://www.google.nl/search?q=wetbag+planet+wise&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=sivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMtPH59__YAhXSYlAKHePgBsoQ_AUICigC&biw=360&bih=512#imgrc=aAWDvWphC3KLqM:
    Of deze;
    https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&dcr=0&biw=360&bih=358&tbm=isch&sa=1&ei=b4ZwWoX1K4fYwQLI_4-4Bg&q=wetbag+imse+vimse&oq=wetbag+imse+vimse&gs_l=mobile-gws-img.3...31732.36892.0.37498.22.20.0.0.0.0.259.2786.7j7j5.19.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-img..8.6.928...35i39k1j0i19k1j0i30i19k1j30i10k1.111.FEG34_FLNB8#imgrc=3-_a9TzUEvYqOM:

Niks geen bebloede zooi aan mn boterham, en ook geen geur. Er zit een rits in welke je kan sluiten (hoe fijn!)

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina