@mamalacht Maar hoe doe je dat dan met wassen? Ik neem aan dat het niet tussen je normale kleding gaat. En opsparen tot je een volle wasmachine hebt lijkt me ook wat te lang duren. Dus dan maar een halve wasmachine? Is ook niet goed voor het milieu.
Ik kan een hele menstruatie doen met mijn voorraad maandverband. Een maand niet wassen is in dit huishouden nog nooit gebeurd (men wat zou dat cool zijn!!)
Half crimineel?! Ik vind het gewoonweg onhygiënisch om zakdoeken, luiers, billendoekjes, maandverband ect her te gebruiken. Daar in tegen gebruik ik alleen water uit een kraan ipv uit plastic flesjes, loop of fiets ik bijna overal heen en schijdt ik al mijn afval (papier,glas,plastic,blik, drinkverpakkingen,groen,rest, batarijen, lampen klein chemische afval ect)vervang ik alleen iets als het echt nodig is en dus ook niet meer te repareren is. En schuif ik alle bruikbare kleding indien mogelijk 2x door bij de meiden. Dus die ene keer per maand (en op dit moment door gebruik ban anticonceptie zelfs helemaal niet) gebruik ik gewoon een maandverband of tampon die ik daarna gewoon! Weg gooi. En als iemand wel wasbaar maandverband of luiers wil gebruiken, vooral doen maar noem me alsjeblieft geen crimineel omdat ik andere keuzes maak.
Ah oke! Maar 2x water verbruik dan? Ik geloof dat het niks voor mij zou zijn. Maar vind het wel erg goed dat je je ecologische footprint wilt reduceren. Ik ben zéér fanatiek in het scheiden van afval. Daarbij, ik heb geen menstruatie door mijn Mirena spiraal. Dat is nog beter voor het milieu.
Ja maar dat handwasje stelt niet zoveel voor. De handdoeken daarna was je toch, die paar verbandjes doen niet zoveel. En het leek mij eerst ook niks. Ik heb er jaren over gedaan om zo ver te komen. Je moet altijd doen waar je je fijn bij voelt, wat het ook is. En die mirena, dat is niet zo goed voor mn lijf
Gatverdamme.. daar ga ik dus niet naar de wc. Wcpapier is niet voor niks uitgevonden. Om ziektes uit te bannen!
Ik heb geen idee. Ik gebruik ze nu een jaar en je ziet er niks aan af. Ik hoor vaak dat ze na een jaar of 10 vervangen worden.
Dat is wel heel smerig... En met name dat stukje dat ze in India met linkerhand en water billen afvegen en met rechterhand eten. Ik denk dan serieus: hoe maken ze hun eten dan klaar? Ook alleen met rechts? Lange leve toiletpapier hoor!
Ik probeer wel zo “min” mogelijk wc-papier te gebruiken, als in geen dikke proppen papier. Kregen vroeger redelijk vaak “op onze kop” want met een meiden-huishouden was dat wc-papier natuurlijk zo op.
Kids... de juf moet weer even naar de wc hoor... vermaak jezelf ben ‘zo’ terug!! En maar weer omkleden... Haha nee ik zie t niet gebeuren. Daarnaast vind ik het echt vies om ook weer mee te nemen... nee, Liever gewoon maandverband en/of tampons.
Haha hier het zelfde. Probleem opgelost haha Zie me al boven emmertje hebben staat voor mijn en dochter voor de vieze verbanden. Nee thanks
Brrr....nee. Ik verlies stolsels/ weefsel..... Ik zie ze al door het raampje van de wasmachine draaien #beelddenker#
Serieus? Een cup niet fijn? Heb je dan wel een goede maat gepakt? Of misschien past een ander merk beter? Ik ben echt helemaal om, ok het was even wennen met legen en dergelijke maar na 1 ongesteldheid was dat verholpen. Ik voel hem niet zitten, ik kan gewoon naar de wc zonder elke keer te wisselen, voel me schoner en frisser en het scheelt bakken met geld. Echt wat een uitvinding! 2 a 3x p dag legen waarvan 1x onder de douche en that's it. Zelf moet ik niet denken aan die vieze dingen in mijn was haha. Maar ieder zijn voorkeuren natuurlijk, ik gebruikte ook al geen maandverband dus dat zal t ook wel een beetje zijn denk ik.
maar dan nog....mijn ding zou het niet zijn, echt niet. Dan zit dat in zo'n zak, en moet er ook weer uit...in de machine.....nee.