Menstruatieondergoed en beachwear

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    @mamalacht Maar hoe doe je dat dan met wassen? Ik neem aan dat het niet tussen je normale kleding gaat. En opsparen tot je een volle wasmachine hebt lijkt me ook wat te lang duren. Dus dan maar een halve wasmachine? Is ook niet goed voor het milieu.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik kan een hele menstruatie doen met mijn voorraad maandverband.

Een maand niet wassen is in dit huishouden nog nooit gebeurd (men wat zou dat cool zijn!!)

Nescio, maartje84 en Hopsatee vinden dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Eerst een koude hand was (in mn machine) dan is het bloed weg. Daarna met de handdoeken mee.

Athina vindt dit leuk.
  4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Half crimineel?! Ik vind het gewoonweg onhygiënisch om zakdoeken, luiers, billendoekjes, maandverband ect her te gebruiken. Daar in tegen gebruik ik alleen water uit een kraan ipv uit plastic flesjes, loop of fiets ik bijna overal heen en schijdt ik al mijn afval (papier,glas,plastic,blik, drinkverpakkingen,groen,rest, batarijen, lampen klein chemische afval ect)vervang ik alleen iets als het echt nodig is en dus ook niet meer te repareren is. En schuif ik alle bruikbare kleding indien mogelijk 2x door bij de meiden. Dus die ene keer per maand (en op dit moment door gebruik ban anticonceptie zelfs helemaal niet) gebruik ik gewoon een maandverband of tampon die ik daarna gewoon! Weg gooi. En als iemand wel wasbaar maandverband of luiers wil gebruiken, vooral doen maar noem me alsjeblieft geen crimineel omdat ik andere keuzes maak.

Lisa280887, xElles, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
    Ah oke! Maar 2x water verbruik dan?
    Ik geloof dat het niks voor mij zou zijn. Maar vind het wel erg goed dat je je ecologische footprint wilt reduceren. Ik ben zéér fanatiek in het scheiden van afval. Daarbij, ik heb geen menstruatie door mijn Mirena spiraal. Dat is nog beter voor het milieu.

lovewinnie vindt dit leuk.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja maar dat handwasje stelt niet zoveel voor. De handdoeken daarna was je toch, die paar verbandjes doen niet zoveel.

En het leek mij eerst ook niks. Ik heb er jaren over gedaan om zo ver te komen. Je moet altijd doen waar je je fijn bij voelt, wat het ook is.

En die mirena, dat is niet zo goed voor mn lijf ;)

7. HvO

HvO Niet meer actief

https://www.ad.nl/lifestyle/deze-vrouwen-doen-het-zonder-toiletpapier~a5d2b65d/

Dit bestaat ook nog. :eek:

8. HvO

HvO Niet meer actief

Hoe lang kun je zo een verband eigenlijk hergebruiken?

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb geen idee. Ik gebruik ze nu een jaar en je ziet er niks aan af. Ik hoor vaak dat ze na een jaar of 10 vervangen worden.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
  12. HvO

HvO Niet meer actief

Ik probeer wel zo “min” mogelijk wc-papier te gebruiken, als in geen dikke proppen papier. Kregen vroeger redelijk vaak “op onze kop” want met een meiden-huishouden was dat wc-papier natuurlijk zo op. :roflmao:

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Slipje.. :|

Verder lijkt het me vooral onhandig inderdaad, elke keer je broek uit.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Kids... de juf moet weer even naar de wc hoor... vermaak jezelf ben ‘zo’ terug!! En maar weer omkleden... Haha nee ik zie t niet gebeuren.

Daarnaast vind ik het echt vies om ook weer mee te nemen... nee, Liever gewoon maandverband en/of tampons.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Haha hier het zelfde. Probleem opgelost haha
    Zie me al boven emmertje hebben staat voor mijn en dochter voor de vieze verbanden. Nee thanks

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Brrr....nee.
    Ik verlies stolsels/ weefsel.....
    Ik zie ze al door het raampje van de wasmachine draaien #beelddenker#

maartje84, louan, Deliana en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
  18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    :roflmao::roflmao:

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Serieus? Een cup niet fijn? Heb je dan wel een goede maat gepakt? Of misschien past een ander merk beter?

Ik ben echt helemaal om, ok het was even wennen met legen en dergelijke maar na 1 ongesteldheid was dat verholpen. Ik voel hem niet zitten, ik kan gewoon naar de wc zonder elke keer te wisselen, voel me schoner en frisser en het scheelt bakken met geld. Echt wat een uitvinding! 2 a 3x p dag legen waarvan 1x onder de douche en that's it.

Zelf moet ik niet denken aan die vieze dingen in mijn was haha. Maar ieder zijn voorkeuren natuurlijk, ik gebruikte ook al geen maandverband dus dat zal t ook wel een beetje zijn denk ik.

Blosjes vindt dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar dan nog....mijn ding zou het niet zijn, echt niet. Dan zit dat in zo'n zak, en moet er ook weer uit...in de machine.....nee.

Deel Deze Pagina