Menstruatieondergoed en beachwear

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Poepkookwassen? Stinken? Misschien je eerst verdiepen in wasbare luiers en maandverband. En tampons zijn niet voor iedereen de perfecte oplossing.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Voor de tampon dames: ik gebruik tampons 's nachts zodat ik door kan slapen (ik ben een maandverband dame).
    Hoe doe je dat met de lichtere dagen? Gebruik je dan nog steeds een tampon? Komen ze dan niet semi droog eruit?

3. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Een droge vagina in combinatie met tampons is dacht ik het ideale recept voor TSS. Plus het is dan ook best pijnlijk om ze in te brengen en te verwijderen.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Ik doelde op het milieu he, niet lichamelijk ;)

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ik moet er niet aan denken.
    Mijn moeder komt uit de tijd van het wasbare maandverband en dat met 5 meiden thuis.
    Ze kan er nu nog onpasselijk van worden als ze terugdenkt aan al die emmers waarin het stond te weken ieuww
    Ik gebruik altijd tampons en met hele zware dagen een maandverband erbij voor de zekerheid.
    Tampons vind ik echt een uitvinding en blijf ze gewoon lekker gebruiken.
    Mijn dochter van 12 jaar menstrueert ook maar ik geloof niet dat ze heel blij wordt met wasbare verbanden en ik ook niet, weg met die viezigheid.
    Dan maar vervuilend voor het milieu maar ach we rijden haast geen auto dus een mooie compensatie haha

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor de lichte dagen gebruik ik doorgaans een verbandje en anders een mini tampon.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik menstrueer ook heel zwaar en daarom hier tampons met maandverband.
    Ik vind het zo goor ieuww
    Ik voel me zelf ook gewoon vies en tampons maken het nog een beetje dragelijk.

8. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Het blijkt toch echt wel een ding te zijn hoor als je zo even rondsurft. Er zijn meerdere fabrikanten die hiermee op de markt komen. In de Huffington Post stond er in oktober een heel artikel over.

Het was me in het begin niet duidelijk maar je kunt dus met zo'n badpak inderdaad het water in zonder dat je een tampon gebruikt. Er komen ook geen geurtjes of lekjes vrij. Het badpak is gemaakt van een speciale stof.

Op YouTube is er een filmpje te vinden van een fotomodel dat gewoon aan het werk gaat met een menstruatieslip aan. Ze bloedt gewoon vrij in haar onderbroek zonder lekken of geurtjes. Zo'n slipje kan tot twee tampons vol meegaan blijkbaar.

Misschien eerst een beetje een vreemd idee maar we horen hier vast en zeker nog wel meer over in de toekomst...

9. yaro

yaro Niet meer actief

Als het echt vast in de slip zit dan lijkt mij het vooral heel erg onhandig. Misschien alleen voor snachts?

Hier overigens een zeer tevreden Cup gebruiker.

10. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik zou dan toch nog gaan kijken of een andere menstruatiecup beter past. Daar kan je gewoon mee zwemmen. Ideaal.
    Ik zou nooit gaan lopen klooien met wasbaar ondergoed. Veel te veel gedoe lijkt me met aan en uit trekken.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Op de lichtere dagen kun je een kleinere maat gebruiken, iets langer dan normaal laten zitten, of een pauze inlassen tussen de tampons. En met een inbrenghuls heb je vrijwel geen last van droogte bij het inbrengen.

Grappig genoeg zie ik tampons juist als ideaal overdag, en zou het me 's nachts niet uitmaken wat ik gebruik, wat niet wegneemt dat ik al een jaar of 25 alleen maar tampons gebruik, maandverband vind ik echt een verschrikking.

12. lailap

lailap Lid

14 apr 2017
    66
    17
    8
    Ik had nog nooit van menstruatieondergoed of menstruatiezwemkleding gehoord maar ik vind het eigenlijk niet zo'n slecht idee. Ik gebruik zelf geen cups of tampons dus zwemmen of zonnen is altijd wat problematisch tijdens mijn menstruatie. De stof schijnt het bloed helemaal te absorberen en uit te drogen, plus je ruikt er ook helemaal niets van (volgens hun website). Misschien toch eens proberen...

13. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hier een halve crimineel dus. Ik vind het geen fris idee maar vind maandverband ook gewoon al niet prettig. Dus nee bedankt ik houd het gewoon op tampons :)

14. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Nou ik vind anders dat we best hier eens mogen over nadenken @dreamcatcher. Wij zijn als vrouwen verantwoordelijk voor een gigantische (moeilijk afbreekbare) afvalberg. Daar mag wat mij betreft best een oplossing voor gevonden worden.

yaro vindt dit leuk.
  15. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat er niet over nagedacht mag worden. Dat is een aanname van jou. Zo ben ik aardig milieubewust op andere fronten. Ikzelf vind het gewoon geen fris idee. Als een ander het wel prettig genoeg vind en het gebruikt, chapeau

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Nee hoor , ik zwem niet tijdens mijn menstruatie. Dat vind ik al vies. Laat staan het zwemmen met een (uitwasbaar) maandverband. Jak.

17. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik vind het klinken als reclame maken. Of ben ik de enige die dit zo ziet?

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.375
    28.662
    113
    Oplossing prima, maar wel wegwerp. Ik wil niets in mijn lijf (geen cups of tampons), en ik wil ook geen bebloede inlegkruisjes of onderbroeken moeten wassen. Bah :confused:

Afbreekbaar katoen, of gerecycled whatever vind ik prima. Maar wel wegwerp.

19. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Lijkt me i.c.m. een cup echt ideaal. Vraag me alleen af of je niet met gigantische invoerkosten zit. Als ik het online bereken komt het op bijna de helft?! En onder de 22 euro bestellen heeft geen zin door de hoge verzendkosten..

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mij niet gezien, ik gebruik tampons op de tijden dat ik eens ongesteld ben (geef nu bv en als het zo gaat als bij de vorige twee zal ik over een jaar ofzo mijn eerste menstruatie hebben).

Deel Deze Pagina