Ik denk dat het niet hoort om een oud draadje weer boven te halen, dus ik doe het zo even. Enkele maanden geleden hadden we hier in de lounge een lang gesprek over menstruatieondergoed, en er waren toen best veel vragen over. Ik heb zelf alleen ervaring met het Thinx ondergoed, maar ik ben wel een leuke blog tegengekomen met informatie over heel wat andere merken. Blijkbaar is er dus iemand die al die spullen bestelt en test Misschien nuttig voor wie toen meer informatie wou?
Kan je het gewoon laten lopen in je ondergoed en die gooi je dan vervolgens in de was aan het eind vd dag ofzo. Niks voor mij iig
Ik gebruik wasbaar maandverband. Maar dat kan ik dis wel meerdere keren verwisselen op een dag. Een hele dag ermee lopen vind ik wel vies. En Mn onderbroek verwisselen is niet handig
Het zou ook niet gelijk iets voor mij zijn denk ik, maar dit vind ik wel een beetje een flauwe reactie op een serieus topic.
Sorry ik heb er echt nog nooit iets overgehoord... wel over wasbaar maandverband maar ondergoed! Vond het nog redelijk netjes..
Ik zou ook graag van dat Thinx ondergoed willen. Echt ideaal! Voor mensen die denken dat het vies is.. Kijk eens de filmpjes van Thinx underware. Je loopt echt niet in je bloed te soppen ofzo. Het blijft juis heel droog. Het is echt een mooi product. https://www.shethinx.com/pages/it-works
Ik heb een menstruatie onderbroek en vind hem geweldig! Heb er zeker nog een paar nodig. Heeft een capaciteit van 2 tampons, geloof ik, en het geeft mij de rust (tijdens de zware dagen) dat ik niet door mijn maandverband aan het lekken ben. Ik combineer het met mijn cup en mijn wasbare maandverband.
Het lijkt mij ideaal! Maandverband vind ik zo niet fijn. En met tampons verergeren mijn menstruatie klachten. Het trekt letterlijk al het bloed daar weg. Als ik tampons gebruik heb ik serieus 10 keer meer last van krampen en pijn. Cups vind ik ook een heel gehannes. Ik ben meestal niet heel zwaar ongesteld maar heb lichamelijk best veel klachten dan. En omdat ik niet aan de anticonceptie zit is het soms ook onregelmatig. Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen! En opmerkingen als ieeuw .... we zijn geen pubers meer toch?
Mn oudste dochter en ik hebben ook thinx. Dochter vind het erg fijn, menstrueert niet zo zwaar en onderbroek absorbeert heel goed. Geen maandverband/tampons mee naar school, ze is echt fan! Ik zelf ben niet heel enthousiast omdat de pasvorm niet helemaal lekker zit bij mij. Als ik wat kilo’s kwijt ben moet t beter gaan.
In sommige uitzonderlijke gevallen is het misschien een uitkomst. Of als extra dekking naast het gebruik van andere middelen. Maar verder lijkt het mij erg smerig.... En onhandig met verwisselen (broek en schoenen uit etc) Maar goed ik vind maandverband al niet fris en hygiënisch.
Ik snap echt niet wat hier nou smerig aan is... Het lijkt mij wel handig als 'backup' naast een cup oid, maar ik zou het toch iets te spannend vinden om dit als enige middel te gebruiken op de zwaardere dagen. Bij lichtere dagen lijkt het mij wel ideaal.
Oh voor dochters die licht menstrueren lijkt me het inderdaad ook wel fijn. Geen gedoe met dingen mee naar school nemen.
Mij lijkt het ook niet heel handig als je je hele onderbroek moet vervangen elke paar uur. Paar als backup voor tampon of cup snap ik dat het handig kan zijn. Al vind ik het zelf wel fijn als je op je inlegkruisje gewoon kan zien als er iets lekt zodat je er direct wat aan kan doen en je direct ook een schoon inlegkruisje in kan doen.