Menstruatieondergoed (revisited)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Ik denk dat het niet hoort om een oud draadje weer boven te halen, dus ik doe het zo even.

Enkele maanden geleden hadden we hier in de lounge een lang gesprek over menstruatieondergoed, en er waren toen best veel vragen over. Ik heb zelf alleen ervaring met het Thinx ondergoed, maar ik ben wel een leuke blog tegengekomen met informatie over heel wat andere merken. Blijkbaar is er dus iemand die al die spullen bestelt en test :)

Misschien nuttig voor wie toen meer informatie wou?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Menstruatieondergoed??? WTF?
    Link naar blog werkt overigens niet...

Bailey07 vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Heb ook nog nooit gehoord van menstruatie ondergoedo_O

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dankje! Ik ben al een tijdje hierover aan het twijfelen. Je link doet het alleen helaas niet.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je het gewoon laten lopen in je ondergoed en die gooi je dan vervolgens in de was aan het eind vd dag ofzo.

Niks voor mij iig :D:D

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    ieeew o_Oo_Oo_Oo_Oo_O:|:|:|:|

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Ik deel je mening, maar blijkbaar zijn er toch vrouwen die het aanbevelen ;)

Caithy vindt dit leuk.
  8. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik gebruik wasbaar maandverband. Maar dat kan ik dis wel meerdere keren verwisselen op een dag. Een hele dag ermee lopen vind ik wel vies. En Mn onderbroek verwisselen is niet handig

Loveloes vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Het zou ook niet gelijk iets voor mij zijn denk ik, maar dit vind ik wel een beetje een flauwe reactie op een serieus topic.

Fuddey, Aszz en CoffeeJunkie vinden dit leuk.
  10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Sorry ik heb er echt nog nooit iets overgehoord... wel over wasbaar maandverband maar ondergoed! Vond het nog redelijk netjes..

11. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Is dat wel hygiënisch/veilig ? De hele dag in dat oude bloed rondlopen?

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik zou ook graag van dat Thinx ondergoed willen. Echt ideaal!

Voor mensen die denken dat het vies is.. Kijk eens de filmpjes van Thinx underware. Je loopt echt niet in je bloed te soppen ofzo. Het blijft juis heel droog.
    Het is echt een mooi product.

https://www.shethinx.com/pages/it-works

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier een cup! Wat een uitvinding. Jammer dat ik dit niet eerder wist!

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb een menstruatie onderbroek en vind hem geweldig! Heb er zeker nog een paar nodig. Heeft een capaciteit van 2 tampons, geloof ik, en het geeft mij de rust (tijdens de zware dagen) dat ik niet door mijn maandverband aan het lekken ben. Ik combineer het met mijn cup en mijn wasbare maandverband.

suus1983 en CoffeeJunkie vinden dit leuk.
  15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het lijkt mij ideaal!
    Maandverband vind ik zo niet fijn. En met tampons verergeren mijn menstruatie klachten. Het trekt letterlijk al het bloed daar weg. Als ik tampons gebruik heb ik serieus 10 keer meer last van krampen en pijn.
    Cups vind ik ook een heel gehannes.
    Ik ben meestal niet heel zwaar ongesteld maar heb lichamelijk best veel klachten dan. En omdat ik niet aan de anticonceptie zit is het soms ook onregelmatig.
    Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen!
    En opmerkingen als ieeuw .... we zijn geen pubers meer toch? :rolleyes:

Issie, bloem82, missgwen en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Mn oudste dochter en ik hebben ook thinx. Dochter vind het erg fijn, menstrueert niet zo zwaar en onderbroek absorbeert heel goed. Geen maandverband/tampons mee naar school, ze is echt fan! Ik zelf ben niet heel enthousiast omdat de pasvorm niet helemaal lekker zit bij mij. Als ik wat kilo’s kwijt ben moet t beter gaan.

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    In sommige uitzonderlijke gevallen is het misschien een uitkomst. Of als extra dekking naast het gebruik van andere middelen. Maar verder lijkt het mij erg smerig.... En onhandig met verwisselen (broek en schoenen uit etc)

Maar goed ik vind maandverband al niet fris en hygiënisch.

18. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik snap echt niet wat hier nou smerig aan is... Het lijkt mij wel handig als 'backup' naast een cup oid, maar ik zou het toch iets te spannend vinden om dit als enige middel te gebruiken op de zwaardere dagen. Bij lichtere dagen lijkt het mij wel ideaal.

HappyRabbits, Louise11110 en siriel vinden dit leuk.
  19. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Oh voor dochters die licht menstrueren lijkt me het inderdaad ook wel fijn. Geen gedoe met dingen mee naar school nemen.

20. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Mij lijkt het ook niet heel handig als je je hele onderbroek moet vervangen elke paar uur. Paar als backup voor tampon of cup snap ik dat het handig kan zijn. Al vind ik het zelf wel fijn als je op je inlegkruisje gewoon kan zien als er iets lekt zodat je er direct wat aan kan doen en je direct ook een schoon inlegkruisje in kan doen.

Deel Deze Pagina