Menstruatieperikelen en strandvakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door liesjeverliefd, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Misschien ben je dan wel zwanger??? :)

Ik zou ook op mijn vakantie ongesteld zijn. De volle 5 dagen! Dag voor vertrek test gedaan en helemaal wit. Ik balen dat ik de eerste 5 dagen niet kon zwemmen.
    Uiteindelijk heerlijk kunnen zwemmen want bleek zwanger te zijn :)

Ik weet het, de kans is klein maar wel aanwezig :D
    Ik zal in ieder geval voor je duimen :)

2. femkepeeters

9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Ik heb zelf jarenlang aan competitiezwemmen gedaan en daar werd gewoon doorgezwommen tijdens onze menstruaties. Voor een wedstrijd werd er met de pil "gesjoemeld" omdat je daar soms lange tijd uit het bad moet blijven, maar voor trainingen niet. Dat werd ook door de trainster zo gezegd. Tampons of niet, iedereen in het water. En lang niet iedereen gebruikte tampons bij ons hoor! Let's be honest: die paar druppels bloed in zo'n groot zwembad, dat klinkt vies, maar dat zie je niet. Dat is niks in vergelijking met de urine, het zweet of de haren van andere mensen... Je zag sommige meisjes na afloop wel wat sneller dan anders naar de kleerkamer lopen, en dan wist je hoe laat het was... maar veel ophef werd daar bij ons nooit over gemaakt. Wij bleven ook de hele tijd in het water. Ik zou zeggen: maak dus gerust een duik in de zee (en dan snel terug naar de kleedkamer voor een shortje om te zonnen). Veel plezier!

3. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Kan je op de zware dagen geen onderbroek onder je bikini-broekje doen? Dan kan je daar maandverband in doen. En dan de eerste dagen niet zwemmen ofzo.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Primolut is troep, moet je echt niet nemen als je zwanger wil worden.

Wel erg balen, ik zou op de hevigste dagen niet zwemmen, als het wat minder wordt zou ik in de zee wel durven met maandverband en daarna direct verschonen.

5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik had laatst hetzelfde. Omdat ik aan de overgang ben begonnen ben is mijn cyclus onvoorspelbaar en mijn menstruatie zo heftig dat zwemmen 2-3 dagen onmogelijk is. We gingen in feb naar centerparcs, ik heb in december de pil gehaald bij de ha voor 2 maanden om mijn cyclus om de vakantie heen te plannen. Dat zou je kunnen doen voor 1 maandje voor de volgende keer. En voor nu zou ik een meluna aanschaffen.

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier een fan van de menstruatiecups. Wat een verademing tov tampons en maandverband. Het irriteert ook niet down under en is dus prima geschikt voor iemand die geen tampons kan verdragen.
    Ik gebruik altijd 2 maten, 1 voor de zware dagen en 1 voor de lichte dagen, die is aanzienlijk kleiner. Je hebt gedurende de dag totaal geen omkijken naar je menstruatie. Het heeft bij mij zelfs de menstruatie met 1 dag verkort sinds ik de cups gebruik.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als ik die vakantie maar belangrijk genoeg zou vinden, zou ik toch een pil of primolut gebruiken. Dan heb je één maandje extra waarin je even niet zwanger kan worden, ook geen ramp, toch? Dan kun je tenminste ook lekker drinken en ongezond eten op vakantie ;).

Zonder tampon het water in zou ik never nooit doen... Ik vind het op zich niet heel goor ofzo, maar ik zou me gewoon veel te opgelaten voelen om dan lekker te kunnen zwemmen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ik dat zou doen, zou het bloed langs m'n benen stromen hoor :D

Deel Deze Pagina