hartje luisteren niet goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meintje, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hoi,

Stel mijn vraag even hier.
    Gisteren had ik de 12 weken echo en alles is gelukkig helemaal in orde. Heel beweeglijk kindje en een goed snelle hartslag.
    Voor mij was het zien van de echo en het kloppende hartje voldoende bevestiging weer even, maar had verwacht dat ze ook het hartje zouden laten horen.
    Mijn man vroeg ernaar en de echoscopiste gaf aan dat ze dat liever niet deden. Het zou teveel energie kosten en toch minder goed zijn voor het hartje van de kleine ivm de geluidsgolven.

Nu heb ik zelf een angelsound cadeau gekregen van mijn man (paar weken terug en weggelegd voor na de 12 weken) maar durf dat ding nu dus eigenlijk niet te gebruiken....niet als het op de een of andere manier mijn kindje kan hinderen.

Hier lees ik op het forum dat het geen kwaad kan, maar hoe zit het nou? Kan je het beter niet gebruiken of maar af en toe eens een keertje (welke frequentie kan geen kwaad)?

Alvast vriendelijk bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Meintje,

we weten niet precies of het kwaad kan of niet, maar we zijn zelf terughoudend. Als je het 1 keer per week kort gebruikt lijkt het me geen probleem.

Mirjam

Deel Deze Pagina