geboortetens

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door els1, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben..en zo ja heeft het geholpen???

2. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Hoop dat er dames zijn die het wil delen met ons!

3. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ja..ik hoop t ook..met positieve verhalen wil ik 'm gaan bestellen..

4. Ik lees ook mee. Wat ik tot nu toe heb gelezen was niet heel positief, maar misschien zijn hier meiden die wél positieve ervaringen hebben. Ik kan 'm vergoed krijgen, dus als er ook positieve ervaringen zijn, wil ik het graag proberen..

5. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik lees ook mee zat eraan te denken er gebruik van te maken.wouvhet bij mijn dochtertje al maar dat liep anders.Hoop dat het heeft gewerkt bij dames.

6. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik heb er hier thuis eentje liggen.
    En ik hoop deze week nog te kunnen vertellen of het werkt.
    We hebben hem wel al getest en ik kan me wel voorstellen dat het werkt.

Mijn verloskundige heeft er alleen maar positieve ervaringen mee.
    En ik heb er tot nu toe alleen maar positieve dingen over gelezen.

Maar als ik bevallen ben zou ik proberen z.s.m. hier te reageren.

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik had er 1 bij de bevalling en vond het erg fijn. Het is een gek gevoel, maar he haalt het scherpe randje van de weeën af en zorgt sowieso voor afleiding. Het is wel even zoeken naar de juiste setting, ik heb een tijdje gehad waarbij de ene stand niet sterk genoeg was en de stand erna te heftig. Gelukkig duurde dat maar eventjes :) Zou hem zo weer bestellen!

8. Dat klinkt wel goed! :) Heb jij hem echt pas aangezet bij de heftige weeën, of ook daarvoor al in een lagere stand, om een beetje te 'oefenen'?

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heb na een ongeval een tijd lang een tens gebruikt voor nekklachten..was er echt enorme fan van.
    Helaas bij de bevalling aan zoveel kabels en draden dat ik echt in de knoop kwam te zitten en hem dus weer weg heb gelegd. Volgens bevalling gaat weer met volledige bewaking waarschijnlijk dus denk niet dat ik hem nog ga gebruiken.
    Maar het principe werkt wel erg goed.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb er ook weleens aan gedacht, nu en bad bevalling gekozen als pijnstilling. Lijkt me niet verstandig die geboorte tens in combi met water haha

11. Nouja, ik vermoed dat je daarna weinig meer van de weeën voelt :p

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Haha kan altijd nog in nood :D

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zo veel stroom staat er niet op hoor..het apparaat gaat alleen kapot.

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier precies hetzelfde :) Ik heb em nu ook weer gehuurd voor deze bevalling. Het haalt inderdaad de scherpe randjes van de weeën ( al doen ze nog steeds pijn hoor :p ) maar het gevoel wat je van de tens krijgt is echt fijn. Vooral ook tussen de weeën door kreeg ik zo'n tintelt gevoel wat erg fijn was. Ik ben volgens mij zelfs in slaap gedommeld :$
    Wat wel een nadeel is, is dat het daardoor best snel kan gaan. Ik weet niet zeker of het door de tens kwam maar dat overviel me toen wel moet ik eerlijk zeggen.
    Oja en laat niemand anders aan de knoppen! Door mijn vriend kreeg ik best een optater van dat ding omdat hij de stroom zo hard had gezet :$:D

15. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij beide kinderen ben ik bevallen met de GeboorteTens.
    Het is mij goed bevallen :p..weet niet of de pijn veel heftiger geweest zou zijn zonder de Tens, maar wil daar eigenlijk ook niet achter komen, want ik ga hem voor de bevalling weer huren.
    Als je hem thuis krijgt moet je hem als test aanbrengen en als je hem dan aanzet is het best pijnlijk als je het op de hoogste stand zet, maar mijn ervaring is dat je zodra je aan het bevallen bent en de weeën erg heftig zijn, je bijna niks van de Tens voelt omdat het allemaal onderdrukt wordt.

Tussen de weeën door zette ik de Tens wel zachter om zo het meeste profijt te hebben van de werking ervan.

Ik ga in ieder geval weer voor die Tens.

16. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ik h

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    In slaap gevallen? :D

18. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

*moet heel hard lachen nu :D *

19. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

#19 DigiGee, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2014
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar OF een bad bevalling OF het gebruik van TENS. Maar beide zijn nog niet echt bekend in Turkije. In April dit jaar werd de eerste bad bevalling in Antalya uitgevoerd (In Ankara en Istanbul werd het al gedaan maar dat is véél te ver weg voor mij gezien ik in Side woon, een uur rijden van Antalya)

Op internet hebben we gezocht of TENS gebruikt wordt en het schijnt wel bekend te zijn maar het is niet duidelijk of hier in de omgeving ook mogelijk is om het te gebruiken. Dat zal ik nog even aan mijn arts na moeten vragen.

Ikzelf kom in september nog even lekker drie weekjes naar NL om te babyshoppen dus als het mogelijk is om het apparaat zelf aan te schaffen dan zou ik dat zeker overwegen. (Afhankelijk van de kosten)

20. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Ik heb hem ook gebruikt bij de bevalling en was erg tevreden. Je moet hem wel vrij vroeg opplakken en niet wachten tot het moment dat je het niet meer ziet zitten, dan is het effect weg geloof ik. Je lichaam moet er aan wennen en hij moet mee gaan met het sterker worden van je weeën. Als je even zoekt op het forum vind je nog wel eerder/ oudere topics hierover. Qua sterkte heb ik hem Max op 4 gehad (van de 10), sterker hoefde van mij niet. Dit zal denk ik heel persoonlijk zijn.
    Ben van plan hem dit keer ook weer te gebruiken. IK kon hem via de vk lenen en hoefde hem dus niet zelf te kopen of te huren. Ideaal.

Deel Deze Pagina