genoeg sperma?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door willemijntjes, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

ha iedereen,

ik zit in ronde 5, nog steeds vol goede moed omdat ik ooit zwanger ben geweest, maar mijn vriendje heeft ineens de twijfels over zijn eigen lijf. hij is iemand die zijn hele leven lang (sinds zijn 13e, is nu 40) zo'n beetje om de dag 'de hand aan zichzelf sloeg', met name om tot rust te komen voor het slapen.
    ook nu nog doet hij dat soms als ik er ben, en ik weet dat het niets te maken heeft met seks maar met een soort ontspanning. Rondom de ovulatie doet hij het niet, dan wacht hij braaf tot we met elkaar kunnen klussen, maar het zit hem toch dwars dat hij al zijn hele leven zo veel zichzelf heeft bevredigd.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik bij hem niet helemaal leegloop als we hebben geklust (sorry, sorry, sorry voor de details). Bij andere vriendjes was het vaak een smeerboel, bij hem veeg ik het na een bezoekje aan het toilet eigenlijk allemaal wel weg en loopt er verder niks uit.
    Kan dat kwaad? Heeft hij dan inderdaad te weinig spermaproductie, of maakt de hoeveelheid vocht dat uit je wandelt eigenlijk niks uit?

Sorry hoor voor alle details, zo lekker vroeg, maar ik vroeg het me gewoon af.

dank alvast!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou ten eerste denk ik niet dat de hoeveelheid sperma te maken heeft met af en toe de hand aan zichzelf slaan (want dat heeft te maken met het vocht wat de prostaat maakt om de zaadcellen te vervoeren). En er zijn zat mensen die iedere dag sex hebben en dan zwanger raken. Het is alleen bekend dat om de dag klussen (of een zaadlozing) het beste is voor een optimale zaadproduktie. Dus zo slecht doet je vriend het dan niet :)

Als hij zich echt zo onzeker voelt kan hij eens naar de HA stappen om te vragen naar een spermaonderzoek?

Maar het heeft echt helemaal niets met mastruberen te maken hoor.

3. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Feit: het duurt ongeveer 48 uur eer de volledige zaadvoorraad weer is bijgewerkt.

Als je man dus vóór die 48 uur weer klaarkomt, is de hoeveelheid sperma minder. Na 1 dag wachten heb je als man dus de helft van je capaciteit weer. De helft is al meer dan genoeg om zwanger te worden, maar de kans is wel 50% kleiner.

Rond je ovulatie is het dus beter als je man zich even alleen met jou bezighoudt :)

Daarna maakt het niet uit.

4. willemijntjes

dat klinkt goed. en positief. ik ga mijn vriendje zeggen dat hij zich niet zo'n zorgen moet maken... :D

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ga dat maar eens snel doen :) En aan je cyclus te zien, kan hij direct aan het werk haha.

6. willemijntjes

he did a good job this weekend... :D:D:D
    Ik heb met ovulatietesten gewerkt en mijn ei is zeer waarschijnlijk gister avond gesprongen. hij heeft zijn werk dus weer even gedaan. ;)

Deel Deze Pagina