miskraam of niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by surf, May 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag positief getest, zou nu dus 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.
    Nu heb ik van vrijdag op zaterdag rood bloedverlies gehad (een half maandverbandje ofzo), de rest van de dag niets. Zondagochtend weer, alleen nu was het bruin, ook een half maandverbandje. De rest van de dag niets. Vanochtend weer een beetje, nog minder dan gister. Ik heb geen buikpijn en vannacht had ik ook nog last van mijn borsten. Ook ben ik nog steeds erg moe.

Kan dit een begin zijn van een miskraam? Is de miskraam al geweest zaterdag? Wat moet ik doen? en wat kan ik verwachten?
    Sorry voor alle vragen, maar ik voel me nogal onzeker op het moment...

Bedankt alvast voor je reactie!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Surf,

ik snap inderdaad dat je onzeker bent, maar ik kan je helaas ook geen zekerheid geven. Het kan namelijk nog alle kanten op. Het kan zijn dat je toch een vroege miskraam hebt gehad, maar meestal verlies je dan meer bloed en stolseltjes. Het kan een innestelingsbloeding zijn geweest waarvan je zondag nog een restje hebt gemerkt, het kan ook zomaar een klein slijmvliesbloedinkje zijn geweest. Het is afwachten. Het flauwe is dat je er nu niets meer kunt. Wat je zou kunnen doen is via de huisarts van de week een bloeddtest laten doen om de hoogte van het HcG hormoon te bepalen en dan na een week weer bv, dan weet je gelijk meer. Want een positieve urinetest kun je zelf nog wel even hebben stel dat het toch mis is gegaan. Bel anders gewoon je HA even op en overleg het even. Een echo oid kan nog niet, dus het zal met hcG testen moeten wil je wat te weten komen.

Groetjes Brigitte

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    dankjewel voor je antwoord, ik zal straks de HA bellen met het telefonisch spreekuur!

Share This Page