Wie herkent dit? Ik wordt er heel onzeker van. Ik heb inmiddels al twee goede echo's gehad, maar na deze klachten ben ik toch weer bang dat het misgaat. Sinds gister ben ik extreem misselijk. Daarnaast heb ik een zeurderige buikpijn. Die bijna voortdurend aanwezig is. Daarvoor voelde ik mij af en toe weleens wat ziekjes, maar niet zo extreem. Het hoort nu toch juist af te nemen en niet toe te nemen? Wie stelt mij gerust?
Iedere zwangerschap is anders. Ik voelde me de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap als of ik de hele wereld aankon, zo enorm goed!! Ik dacht op dat moment dat ik zo wel 15 kinderen wilde (ik ben normaal niet zo heel erg goed ter been) Na 3 maanden ging het berg af en kwamen alle klachtjes, van misselijk maagzuur, later BI. En ik zit vanaf week 24 thuis, en dagelijks sta ik op, en voel ik dat het nog slechter kan.... Zo kan het ook lopen.... 1 regel, als je twijfelt aan iets (ook al heb je 2 goede echo's gehad) bellen met je VK, die kan dan bepalen of ze je even willen zien of misschien stellen ze je aan de telefoon wel al gerust!
Bedankt voor je reaktie. Wat naar dat je je steeds zieker voelt en meer lichamelijke klachten. Het klinkt als een zware zwangerschap. Ik denk dat ik de verloskundige nog maar niet bel. Zei vertelde vorige keer dat krampen vaak een teken zijn, dat het misgaat. En die heb ik gelukkig niet. Ik zie wel ontzettend tegen deze dag op. Het liefst kruip ik lekker dehele dag in bed, maar daar is mijn oudste het vast niet mee eens. We doen het maar gewoon wat rustiger aan. Zo irritant dat ik mij gelijk weer zorgen maak, ben zo onzeker over deze zwangerschap. Van mij mogen de eerste 12 weken snel voorbij zijn.
Is iedere zwangere niet super onzeker... Ikke wel hoor. De eerste 14 weken dacht ik bij iedere kramp, oh neeee weer een MK.... Ik heb tot 14 weken iedere keer bij het 'afvegen' op t wc papier gekeken of er echt echt echt geen bloed was.... En t rare is, bloed hoeft niet eens drama te betekenen.... Dus ja.. Toch als je twijfels hebt bellen!! Daar zijn ze voor he!!
Hoihoi, met 10 weken heb je een piek in je hormonen waardoor jij je nu juist beroerder kan voelen. Dit is alleen maar goed!! Dont worry!! Edit: Hier een linkje met info voor je Als zwangerschapsbraken uit de hand loopt | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
Ludora, inderdaad waarschijnlijk is iedere zwangere zo onzeker. Maar ik kan het van mijn eerste niet herinneren. Dat was ook echt niet zo extreem. Maar ja, toen was ik ook nog een stuk jonger en hoorde minder verhalen dat het ook mis kon gaan. Kwabbelnoot, wat ben ik blij met jouw reactie, dat verklaart een hoop. Thanks!
Het is geen feit dat met 12 weken je klachten over zijn als water voor de zon hoor... Ik ben me met 10 weken pas beroerd gaan voelen, en dit werd pas na de 20 weken langzaamaan minder. Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar het kan wel. Hou er dus rekening mee
Ik voeld me tot de x8 weken goed daarna tot de 19 weken gekotst , misselijk , maagzuur chagrijnig en ben nu bijna 21,weken en zit al 2 weken volledig thuis vanwegen bekkeninstabiliteit .. Kan al niet lang meer lopen of staan .. Dus ja sommige fluiten het uit en sommigen zit alles tegen we krijgen er iets moois voor terug ... Ik had tevens in het begin heftige steken en krampen .. Bandenpijn bleek achteraf en dat was ook bij de 8/9 weken .