Hoi hoi, Omdat ik heel snel zwanger raak heb ik gekozen voor een heel betrouwbaar anticonceptiemiddel, namelijk de implanon. 6 weken na de bevalling is hij gezet en ik ben er tevreden over. Ben sindsdien niet meer ongesteld geweest. Maar nu heb ik al weken echt enorme buikpijn, vergelijkbaar met een heftige menstruatie maar ook tijdens mijn zwangerschappen heb ik constant krampen gehad. Mijn borsten doen pijn en ik heb hoofdpijn, en dat heb ik echt nooit behalve als ik zwanger ben. Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat ik dat nu ben, het staafje zit op zijn plek en het is een betrouwbaa middel. Aan de andere kant ben ik wel echt mega vruchtbaar en kon ik eigenlijk ook niet zwanger zijn van mijn tweede anderhalf jaar terug en dat was ik toen ook. Kan het zijn dat ik zwanger ben, of kunnen de klachten komen omdat mijn menstruatie onderdrukt wordt? We gaan wel testen dit weekend en daarna de dokter, maar misschien weten jullie of deze klachten misschien gewoon bij deze vorm van anticonceptie horen. Groetjes marieke
Hallo, Deze bijwerkingen kunnen inderdaad veroorzaakt worden door het implanon. Zie bijsluiter. Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed Groetjes Ineke