Vraagje over eisprong..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Upke2, 2 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Upke2

    Upke2 Lid

    23 apr 2017
    58
    15
    8
    Ik heb een gemiddelde cyclus van 31 dagen. Op dag 16 had ik een smiley te pakken vd CB ovulatietest (roze). Daar bij temperatuur ik ook. Alleen nu op dag 18 nog geen eisprong te zien? Is dat niet vreemd aangezien ik eergisteren n smiley kreeg of kan er zoveel vertraging inzitten?
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Nee hoor dat is helemaal niet vreemd. Je ei springt 24-48 uur na de piek. Vandaag zit je pas op 48 uur dus je ei kan prima nog vandaag springen en dan zie je dat pas morgen in je temperatuur.

    Daarnaast is 24-48 een gemiddelde en kan het in voorkomende gevallen zelfs nog langer duren. Dus bv. morgen je ei en pas overmorgen een temperatuurstijging.

    Mijn advies is daarom ook altijd aan iedereen: stop niet te snel met seks na een positieve ovulatietest!! Ga niet uit van die 24u anders mis je hem misschien alsnog ;). In het geval dat je dus ook temperatuurt sowieso nooit stoppen voordat je een duidelijk temperatuurstijging hebt :p.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    +1 .... en daarbij is tempen (mits stipt/juist uitgevoerd) 1000x betrouwbaarder dan een ovu test ;)
     
  4. Upke2

    Upke2 Lid

    23 apr 2017
    58
    15
    8
    Thanks! Ik temp betrouwbaar dus daar zal t niet aan liggen;). Weer wat wijzer geworden nou:)..
     

Deel Deze Pagina