De afgelopen dagen hebben we de grootse lol met onze beeb en een doppler. We hebben een topcom sweetheart 100 en als we die op de buik zetten, horen we duidelijk het hartje.. Het leuke is nu (waar we de grootste lol om hebben) dat als we het hartje horen, we schudden met de buik (zachtjes hoor) dan hoor je flop slop en nog wat, en weg is de beeb Dan is het weer even de doppler verplaatsen, en daar istie weer. Dan natuuuuurlijk weer zacht schudden en ja hoor een snelle borstcrawl en de beeb is weer pleitoz. Je hoort dan ook de hartslag van de beeb ietsjes omhoog gaan. even ter info, het schudden is zachtjes, en we gebruiken de doppler nog geen 2 minuten (okay, soms 3 ) heeft iemand ook deze lol / ervaring? Groetjes, John
Haha, nee geen ervaring mee, maar het klinkt wel leuk inderdaad. Off-topic: Echt leuk trouwens dat je redelijk actief bent op 't forum. Er zijn hier veels te weinig mannen.
Oh daar hoeven we niet voor te schudden, toen de beeb nog veel ruimte had voelde hij/zij de doppler, deed BAF (schop) en zwom weg. Wij (of de vk) er weer achteraan... We hebben de angelsound niet zo veel gebruikt maar wij vinden het hartje (en het gestommel, geschop en gehik) horen via de doppler elke keer weer geweldig. Tis me een doerakje daarbinnen
haha Ja ik ken het wel... En dan is hij in eens weg. Soms was hij niet weg te krijgen..hihih Ik doe het nu ook af en toe. Maar dat is dan zonder dat ding, want voel hem hier redelijk hard bewegen, met af en toe een auw.. Dus zal het nu wel allemaal terug krijgen..
Hahahaha... inderdaad herkenbaar! Als ik samen met mijn vriend luister, moeten we altijd lachen om dat 'onder water geluid' als je de baby hoort wegzwemmen. 'Ploeberploeberploep' hoor je dan, en vervolgens een zere oortrommel van de harde kick die de baby gaf
haha heel herkenbaar.. hier ook een doppler/angelsound en daar was onze kleine nog niet zo gek van haha.. elke keer als wij of de VK dat ding er opzette kregen we een schop en zwom ie weg.. hartje meestal in de verte gehoord haha.. nu gaat het goed, heeft natuurlijk geen ruimte meer om te zwemmen dus blijft keurig liggen nu
Ohh leuk he, als je merkt wat de beeb allemaal aan het doen is.. Wacht maar tot ie precies op het apparaatje trapt terwijl je geconcentreerd zit te luisteren.. je schrikt je wezeloos!
Gewoon even terugpieken Dat hebben we nu al, we hebben er oordopjes bij, en elke plop of weet ik veel wat, is een aanslag.... maar het blijft wel heeeeel erg leuk 8) John
Hallo! Oowww ik geniet al terwijl ik het hier allemaal zit te lezen! Het is inderdaad geweldig!!! Bij onze ukkepuk hoor ik het hartje ook heel goed En inderdaad als het beweegt of wegzwemt..dan hoor je dat bloebbloeb perde bloebbloeb zo ge-wel-dig is dat!!! Kan er heerlijk van genieten!!! Liefs, Diamaria
Ja hier ook. Dan hebben we net het hartje gevonden en dan bloepbloep weg is ie weer. Ik zou me de hele dag kunnen vermaken met dat ding (doe ik natuurlijk niet).
Het is inderdaad heeeel leuk!! Wij hebben het gister bij de verloskundige voor het eerst gehoord met een doppler (daarvoor echo's in het ziekenhuis) en 't schopte een paar keer flink hard tegen de doppler , errug geinig. Koop 'm zelf maar niet want dan wil ik de hele dag luisteren
heey ik heb gister voor het eerst het hartje gevonden met de angelsound. mijn oma moest erg lachen mijn vriend vond het ook erg mooi. het liefst luister ik de hele dag met dat ding op mijn buik
Yep, wij hoorde ons kleintje ook zwemmen in de baarmoeder. Ze had een gloeiende hekel aan de doppler en zwom dus ook vaak weg haha
Wij hebben zelf geen doppler, maar de baby schopt/duwt altijd tegen mijn hand aan als ik die tegen mijn buik druk. Zo ook met een doppler of echo apparaat, echt heel grappig! Gisteren een pretecho gehad en ze zat telkens tegen het echo apparaat te duwen, de echoscopiste moest er ook om lachen telkens
ooooooooooo als ik al die verhalen lees wil ik ook een dopler maar ben echt bang dat ik dan verslaaft raak of zo ik ben nu 13 weken en heb het hartje wel zien klopppen maar nog niet gehoord. 6jan gaan we voor de 2de keer naar de vk en dan mogen we het horen maar weet niet na al deze verhalen of ik wel zo lang kan wachten hoor
Het is heel leuk om te hebben zo'n Doppler. Maar in het begin (tot een week 14) kan het ook onzekerheid geven, omdat de kleine niet altijd er goed voor ligt en je het hartje niet hoort. Je moet er ook even een handigheid in krijgen, dan kan je het wel horen allemaal. Daarbij gebruiken we het ook niet erg vaak, omdat het toch stralingen zijn, en we willen geen risico nemen. En voor de kosten van zo'n apparaat hoef je het niet te laten. Ze zijn er al vanaf een tientje of 3 (angelsound) en via bijv. Marktplaats of Ebay kan je ze voor de helft van de prijs halen.