zwanger worden na pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moonlightt, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Ik heb een vraag namens iemand anders:

Vriendin van mij heeft een jaar de pil geslikt en nu is ze ermee gestopt vanwege een kinderwens.
    Kort samengevat
    1 september "menstruatie".
    5 september - begonnen met strip 1 (pil 1 en 2 geslikt)
    7 september - geen pil meer.
    9 september - geklust.
    10 of 11 september - buikpijn / onttrekkingsbloeding gehad.
    14 september - steken rond het schaambot (baarmoeder?).

Kan zij vanaf het stoppen een eisprong hebben gehad en wanneer zou zo'n eisprong dan moeten plaats vinden? Kan zo'n eisprong bijv tijdens de onttrekkingsbloeding hebben plaatst gevonden?
    Wat zouden die steken kunnen betekenen? eisprong? Innesteling? vanaf wanneer is testen mogelijk?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die steken kunnen duiden op het groeien van de follikels waarna na een aantal dagen de eisprong plaatsvindt waar je veelal niks van merkt.

Ze zou eens ovulatietesten kunnen doen.

Verder kan het ook het op gang komen van haar natuurlijke cyclus betekenen. Dat het dus niks is. Gewoon wat pijntjes wat bij het opstarten van je cyclus hoort.

Tot slot kan haar eerste natuurlijke ongesteldheid ook in aantocht zijn. Bij sommige vrouwen volgt dat kort op de ontrekkingsbloeding van de pil na pilstop.

3. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik heb bij onze derde de eerste pil van de strip geslikt, we zouden pas de volgende maand stoppen, maar manlief bedacht zich toen :) dus na die ene gestopt. Op dag 14 een positieve ovulatietest. 12 dagen later positieve zwangerschapstest. Die ene pil heeft dus geen invloed gehad op mijn cyclus.
    Hopelijk gaat het bij jouw vriendin net zo voorspoedig.

4. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Komt de eisprong direct na het stoppen met de pil (als je na een paar dagen stopt van de eerste strip) of duurt het rijpen van het eitje gemiddeld 14 dagen?

Begint haar "cyclus" op het moment dat ze haar laatste pil heeft ingenomen of vanaf het moment dat ze een onttrekkingsbloeding gekregen heeft?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier had ik pas op dag 25 een eisprong. dat is lastig te voorspellen. iedereen heeft een andere dag van eisprong, dat verschilt ook per cyclus. de dagen erna zijn wel altijd hetzelfde 12-14 dagen.

Deel Deze Pagina