Hoi, Ik ben nu iets meer dan 31 weken en heb sinds het weekend heel veel last van een drukkend middenrif. Ik heb het eigenlijk de hele dag alleen in de avond is het op z'n ergst. Ik heb niet het gevoel dat mijn bloeddruk te hoog is, dat was nm wel bij mij vorige zw. Verder heb ik geen klachten. Zou het ook de baby kunnen zijn tegen mijn middenrif, het is wel zeer pijnlijk. Kan ik er evt ook wat aan doen???? Groetjes Marieke
Hoi marieke, ROnd de 30 weken gaat je middenrif omhoog en naar buiten om plaats te maken voor je kindje. Hier kan de klacht vandaan komen. Trekt het helemaal rond, of zit het op een plek? Bij twijffel altijd even kortsluiten met je verloskundige! En bij toenemende klachten bellen! Imke
Het zit laat maar zeggen bij mijn ribben en het trekt wel rond. Het is wel aan de linkerkant erger. Ik heb verder geen klachten dus ik ga ervan uit dat het dan idd het uitzetten van het middenrif is. Helpt paracetemol hiertegen???, want het is soms echt wel heel erg ( ben normaal niet zo piepert) Groetjes Marieke