Dag dames Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Dat dit jaar jullie ook mag 'bevallen'! Toen ik zwanger was van Sasha had ik ook op het einde verschrikkelijke aambeien, ik kon toen ook slecht naar het toilet en had heel erg last van obstipatie. Nu omdat ik dit graag wil voorkomen, ben ik deze zwangerschap heel erg bewust met mijn eten. Ik kan ook gemakkelijk naar het toilet, soms wel meerdere keren op een dag en ook gemakkelijk. Alleen nu heb ik toch zeer pijnlijke aambeien, sinds maandagavond. Ik heb van de huisarts al vaseline lidocaine gekregen, dus daar ben ik al druk mee in de weer. Maar mijn ervaring is, dat dit toch alleen maar erger gaat worden, waarschijnlijk door druk op mijn darmen van het kindje? Nu had ik 2 vragen: Kan ik hier dan echt niets aan doen? Behalve dan bewust blijven doorgaan met mijn eten. (want het doet echt zeeheer) Nu heb ik net bij de apotheek curanol/nal tabletten-zalf besteld en die wil ik gaan gebruiken, maar heeft dat eigenlijk wel nut? Alvast bedankt Groetjes Wendy
hoi Wendy je kunt niet veel meer doen dan je al doet, inderdaad is opletten op je voeding, veel drinken en in beweging blijven het belangrijkst. Maar de aambeien zijn vooral een hormonale kwestie en daar kun je nu niets aan doen. Je mag curanol porberen, sommige vrouwen hebben er wel baat bij, anderen merken geen verschil. Mirjam