Aambei

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fleur1, 29 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb een vraagje. Sinds de laatste 10 weken heb ik last van aambeien de ene is net weg en de andetre komt na een paar dagen weer opzetten. Nu heb ik wel zo verschikkelijk groot zeer pijnlijk ding dat ik me geen raad meer weet. Vanmorgen is tijdens de ontlasting gaan bloeden bij het afvegen. Nu heb ik helemaal niet tegen de bevalling opgezien maar nu die aambe erzit wel want dat na na mijn idee kan ik er alleen maar meer last van krijgen als je moet persen.

Nu zijn mijn vragen wat kan ik doen om hem zo snel mogelijk te laten slinken ( heb zalf van de HA, drink veel en eet veel vezels)

Hoeveel last heb je ervan tijdens je bevalling of nemen de weeen de de pijn overhand?

Hoe kom ik er zo snel mogelijk vaaf na me bevalling. wilde persee borstvoeding geven maar heb er zoveel last van dat het me niet uitmaakt hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom dan maar aan de fles.

Ik wacht in volle verwachting op een antwoord alvast hartikke bedankt

Liefs Fleur

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fleur,

vervelend joh, zo'n aambei! Tijdens de bevalling heb je geen last van die aambei omdat je dan inderdaad meer op je ww bent gefocused dan op die aambei. In het begin, als de ww nog niet zo sterk zijn, zul je hem nog wel voelen als je zit of loopt, maar dat verdwijnt. Waar je wel op bedacht moet zijn is dat je er tijdens het persen extra druk zet op, geloof me, daar voel je op zo'n moment niets van, maar na de bevalling en in je kraambed zul je er wel meer last van hebben. Maar dan kun je er allerlei middeltjes op doen. Curanalzalf via de verloskundige/huisarts, een neusspray (alleen zoutoplossing) op sprayen om de druk er af te halen, Sperti kun je dan eventueel gebruiken en als het echt heel erg is, kun je tijdens het voeden (waarvoor aambeien eigenlijk echt geen belemmering mogen zijn) even op een soort zwembandje gaat zitten om de druk op de aambei te verminderen. Maar het zal elke dag wel beter gaan dan.
    Wat je er nu aan kunt doen is inderdaad niet veel. Probeer 's nachts zonder onderbroek en inlegkruisje te slapen. Leg een groot zeil en een dikke handdoek onder je billen voor als je vliezen breken. Laat je aambei dus aan de lucht drogen. Verder inderdaad zorgen dat je ontlasting niet hard is. Het is heel vervelend, maar zo'n ding gaat niet altijd even makkelijk weg als je zwanger bent helaas, dat komt door de druk van de baarmoeder en de meestal niet makkelijke stoelgang. Ga alleen voor ontlasting als je ook echte aandrang hebt in ieder geval.
    Nog even meis...

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina