Menstruatiepijn

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Corina, 7 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

    Corina Fanatiek lid

    25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Even een vraagje.

    Vroeger had ik behoorlijk veel pijn met m'n menstruatie.
    Ben op m'n 17e aan de pil gegaan, omdat ze dachten dat de klachten wel zouden verminderen. Niet dus!
    Ik slikte heel m'n menstruatie door pijnstillers, om het wat draaglijker te maken voor mezelf.
    Kreeg ook steeds zwaardere pijnstillers.
    De laatste pijnstillers die ik had, werd ik zelfs een beetje suf van.

    Nu ben ik begin dit jaar gestopt met de pil. Zou morgen m'n eerste officiele menstruatie moeten hebben.
    Heb nog niets geen menstruatieklachten, en ook nog niet echt bloedverlies. Er zit zomaar een klein streepje bloed op mn wc papier.
    Normaal begon de pijn al na m'n eisprong en die duurde tot in m'n menstruatie.
    Ik heb jaren pijn gehad, en nu ik met de pil gestopt ben ineens niet meer.
    ALs ik dat geweten had, was ik al veel eerder gestopt met de pil!!
    Ik vind het nogal vreemd. Of mn ongesteldheid komt morgen niet of er is wat anders aan de hand.

    Zijn er meer meiden die zulke nare ervaringen heben met hun menstruatie? Of dezelfde klachten hebben als ik?
     
  2. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Corina :D ,

    Ik heb wel ervaring met heel heftige menstruatie en pijnen(rug, bovenbenen, hoofd, buik) vóór de pil. Dat was ook de reden toendertijd, dat ik aan de pil ging op 13 jarige leeftijd. Ook was het heel onregelmatig.
    Tijdens de pil ging het er bij mij juist een stuk rustiger aan toe.
    Ik ben ook begin januari gestopt met de pil en heb 5 dagen voor m'n(volgens de banner) ongidag al bloedverlies gehad, maar tot mijn grote verbazing idd niet zo heftig en totaal geen pijn... Maar tot nu toe nog steeds bruinverlies, dus ben bang dat de bom nog gaat vallen... :rolleyes: De andere meiden hier op het forum hebben het over heel heftige bloedingen de eerste keer na de pil :( , dus ik bereid me vast geestelijk voor hahaha.
    Succes!!
    Groetjes Andrea :D
     
  3. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik ben destijds ook om mijn heftige menstruatie aan de pil gegaan, ik viel elke maand een dag flauw, het was toen zo erg!

    Met pil was een verademing, maz. vier dagen en alles was weer weg.

    Ik was wel bang dat ik de klachten van voor mn pil-periode weer terug zou krijgen, maar ben nu drie maanden gestopt, en het gaat super!
    Geen grote bloedingen gehad, wel iets meer ongi-pijnen, maar verder heb ik niets te klagen!
     
  4. Corina

    Corina Fanatiek lid

    25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Nou dan hoop ik maar dat het bij mij ook zo blijft!!
    Vind het helemaal niet erg, als ik bijna niet voel.
    Heb ik vroeger alleen maar over durven dromen!

    Voordat ik aan de pil ging, had ik ook een vrij onregelmatig cyclus.
    We zien het wel of de :evil: morgen komen.

    Misschien kan ik er eind van de week een testje tegen aan gooien, want we hebben wel al wat geklust. Wie weet
     
  5. bengel

    bengel Niet meer actief

    hoi corina

    ik ben ook begin dit jaar gestopt met de pil, ongeveer hetzelfde verhaal als wat jij hebt, en ook ik ben overtijd...
    Laat je weten hoe t bij jou afloopt.

    Ik heb al een keer getest, was negatief, maar moet ddaarbij vermelden:
    bijmijma was ook hcg hormoon nauwelijks te testen, zij wist na 8 weken pas zeker zwanger te zijn.
    En de test heb ik DOMDOM verkeerd gedaan: na 2 koppen thee, dus dat verdunt de HCG al,en maar 5 sec in bakje urine gedaan ipv 20 (5 sec is als je erover heen plast ) k weet t heel dom..maar nu hebik zoiets vanik wacht dat ik een week overtijd ben en kijk dan verder.. t zou gaaf zijn als ik nu al zwanger zou zijn...we wachten af

    Kizzz Daan
     
  6. Corina

    Corina Fanatiek lid

    25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Vanochtend vroeg gelijk getest, was negatief.
    Ik ben wel ongesteld, maar heel licht. Is bijna niet mee te tellen.
    Hoef niet eens een tampon in te doen
    Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt!

    Ook een hele ochtend zere borsten, vooral tepels.
    Zou het liefst mn BH uit doen. Steeds dat geschuur tegen mn tepels.
    Voor de rest heel licht wat menstruatieklachten.
    Maar weer even afwachten.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat gaat wel doorzetten denk ik, het heeft na de pil even tijd nodig.

    succes!
     
  8. Corina

    Corina Fanatiek lid

    25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Het is dinsdagavond met heel licht bloedverlies begonnen, woensdag en donderdag ook nog heel licht. Vanochtend wakker geworden met veel pijn. Gelijk een pijnstiller ingenomen, alleen ik dacht nu zal het wel echt doorzetten. Maar nog bijna geen bloedverlies. Zou het ergste dan nog moeten komen?
    Snap er niets van, is dat echt allemaal ontpillen?!

    Heb nu een nieuwe banner aangemaakt, met als eerste dag van de cyclus afgelopen dinsdag. Maar moet ik die dagen wel meetellen.
     
  9. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Corina,
    Ik heb ook 29 jan. bruinverlies gehad, volgende dag iets meer bloedverlies, dag erop heel weinig en vandaag nog steeds bruinverlies.... Ik hoop dat het door gaat zetten of in elk geval iets, want dit is echt irritant. Vandaag wel hoofdpijn, maar nog steeds geen buikpijn of iets. Afwachten dus ook voor mij....
     
  10. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ook ik had erg veel last van menstruatiepijn en ben daardoor errug lang geleden al aan de pil gegaan. BEn nu een half jaar gestopt en heb een zeer regelmatige cyclus. Wel wat last van hoofdpijn, maar de menstruatiepijnen zijn echt bij lange na niet zo erg als destijds.
    Misschien heeft het met het ouder worden te maken.
    groetjes
     
  11. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik had heel veel last van menstruatiepijn, elke maand viel ik flauw... met de pil ging het niet over, ook met zware pijnstillers op doktersvoorschrift kwam de pijn er nog doorheen. Uiteindelijk ben ik onder dokterstoezicht de pil gaan doorslikken, en 2 keer per jaar had ik een stopweek. Zo heb ik 8 jaar lang de pil geslikt... Toen ik zwanger wilde worden was ik echt bang om te stoppen met de pil, maar ik werd maar niet ongesteld...

    Achteraf bleek dat niet zo gek te zijn want ik was gelijk zwanger geworden, drie weken na het stoppen haha ;) Ik ben nu in afwachting van mijn eerste menstruatie na de bevalling en heb al een week lang pijn in mijn buik, maar het zet niet door. De pil ligt hier al klaar en zeker weten dat ik gelijk ga slikken en ga doorslikken weer...
     
  12. Dwarfy

    Dwarfy Lid

    19 dec 2005
    34
    0
    0
    paard rijden
    nieuwe pekela
    komt me bekent voor.


    ik ban aan de pil gegaan om dat ik zoon 3 weken onge was en 1 week niet
    en die pijn niet te harden.
    toen was ik 15 ongeveer

    maar nu ik van de pil af ben halverwegen dec
    mijn bloed verlies is wijnig maar heb bijna geen pijn meer
    als ik dit eerder had geweten was is eerder gestopt gewoon om van de pijn af te zijn

    en ja hefiger bloeden niet egt maar mischien komt dat nog wel
     
  13. Niet meer actief

    Ik ben idd ook aan de pil gegaan vanwege de heftige pijn tijdens de menstruatie.. pil heeft daar erg goed tegen geholpen. Toen ik met de pil gestopt was werd de pijn wel weer iets erger, maar bij lange na niet op die manier als vóór ik aan de pil ging!
     
  14. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Nou, ik kom helemaal terug op mijn verhaal... Ik heb nog maar weinig zulke heftige krampen gehad als nu... Vanmorgen werd ik wakker en het stroomde werkelijk naar beneden... Helaas komt de ongi bij mij dus weer terug als vanouds, maar dan nog iets heviger :( . Ik hoop niet dat de test gelijk had, maar heb tot nu toe geen grote deeltjes weefsel verloren, dus ik ga uit van een zware ongi.
     

Deel Deze Pagina