Menstruatiepijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Marihi, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik gebruik ibuprofen en bikkel door. Leuk is het zeker niet. Soms zit ik dan gewoon een half uur op de wc omdat ik gewoon even moet blijven zitten. Terwijl mijn partner 2 maanden geleden op het briljante idee kwam om de lijn te trekken tussen menstruatiekramp en de weeën van de bevalling. "Volgens mij doet je lichaam dat ter voorbereiding..." En dan echt het ei van Columbus ontdekken. Om vervolgens te zeggen dat wij het ondertussen wel gewend zouden moeten zijn en vandaar dat onze pijngrens hoger is inclusief de stel-je-niet-aan-opmerking, want je bent nu al immers een keer bevallen. Whahahahaha.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Aleve feminax is mn beste vriend.
    Daarnaast lekkere kruik op je buik wanneer t kan

Maar ook een fysio kan je helpen door te tapen. Hebben ze een bepaalde techniek voor wat de pijn (voor een groot gedeelte) eraf haalt. Hoor er goede verhalen over, zelf nog nooit geprobeerd

Overigens geen andere reacties gelezen :p

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Pff ja ik herken het, ik was ook altijd zwaar ziek wanneer de menstruatie begon. Niet te harden buikpijn, migraine, overgeven..
    Ik ben op advies van de huisarts toen al vrij jong aan de pil gegaan, heeft hier uiteindelijk wel wat rust gebracht. Het was wel even afzien toen ik zwanger wilde worden en dit nogal even duurde... weer een paar jaar ellende.

Inmiddels weer aan de pil sinds de geboorte van mijn zoontje, maar een wat lichtere pil omdat ik dáár weer ziek van werd. Tegenwoordig valt de buikpijn mee, heb nog wel maandelijks migraine maar met pijnstillers is het in ieder geval te overleven..

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Menstruasantabletten van Vogel samen met nurofen slikken hielp hier goed.
    En heb baat gehad bij shiatsutherapie voor mn menstruatie.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Heb ik ook gehad. Leken inderdaad wel weeen. Ik slik nu teunisbloemolie capsules van het kruidvat. Ik voel er nu nog weinig van..

6. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht gekomen ivm vreselijke pijn en hevig bloedverlies. Ik slik de pil ook regelmatig door, maar als ik ongesteld word in mn stopweek, dan slik ik een aantal dagen 3X daags 1 diclofenac en 3x daags 2 cyclokapron. Door deze combi hoef ik niet over de grond te kruipen van de pijn en verlies ik niet bloedstolsels enzo. Maar goed, ideaal is het niet en hoop ooit op een andere oplossing.

7. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    O, dank je, dat ga ik ook eens proberen, en anders inderdaad sterkere pijnstilling. Ik ga ook wel door, ga niet op m`n bed liggen omdat ik daar geen tijd voor heb, maar het gaat allemaal wel met veel moeite, soms loop ik echt voetje voor voetje, ivm pijn. En alles is strak en gespannen. Gelukkig ga ik nu weer richting dag 3, dan wordt het weer draaglijk.;)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier haalt naproxen de scherpe randjes er ook vanaf.
    Ben 1x onderuit gegaan toen ik moest poepen en tegelijk menstruatiekramp
    had:)
    Leuk bedacht, negeren..;)

Als het lukt doe ik ook een kruik op mijn buik. Helpt ook iets.
    Beste is: flink pijnstillers, kruik en op de bank liggen. Met een beetje geluk val ik op een gegeven moment in slaap en is het daarna al wat beter.

9. beccie

beccie Niet meer actief

ik had het ook altijd zo erg vroeger, kon niet eens normaal lopen en rechtop zitten de eerste dag.
    ik nam ook altijd 2paracetamols en ging dan op mijn zij liggen met de benen opgetrokken en dan ging het wel.
    in een warm bad is misschien ook wel lekker.
    en idd een kruik.

na mijn 2 zwangerschappen eigenlijk nooit meer ergens last van gehad, ik voel het niet eens meer aankomen.

10. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Had er nooit last van, maar na de geboorte van de 2e is het gekomen. De laatste keer leken het serieus weeën en heb het zelfs een paar keer weg moeten zuchten...niet tof. Ik merk dat het met de maand een tikkeltje heftiger wordt en blijf steeds tussendoor bloedverlies houden ondanks het correct gebruik van de pil, binnenkort toch maar ff een belletje naar de huisarts voor mezelf denk ik.

11. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Dat pijn is idd verschrikkelijk. Ik gebruikte eerst Aleve tegen menstruatiepijn. Nu Ibuprofen en wat bij mij ook helpt is melkchocolade en een kopje warme chocola.
    En als echt niks helpt lijkt het me verstandig om bij de arts langs te gaan..
    Want strijden met dat soort pijn is niks!

Deel Deze Pagina