virale infectie man, zwanger worden stopzetten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dorien87, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi meiden,

ik hoop dat ik alvast hier reactie van jullie krijg want als ik begin te google'en weet ik dat ik straks maagpijn heb...

Mijn man was al weken heel erg moe en had altijd hoofdpijn. Nu is hij vorige week eindelijk bloed gaan laten prikken en blijkt hij een virale infectie te hebben.

De dokter heeft hem gewaarschuwd om twee weken te rusten en dan opnieuw bloed te laten prikken. Verder geen behandeling of iets dergelijks. Daarenboven moest hij opletten met zwangere vrouwen.

Nu zijn wij volop bezig met zwanger worden van ons derde. De vruchtbare periode is net achter de rug en ik zit dus op het wachtbankje.

Wat moet ik nu doen?
    Straks ben ik zwanger maar is dat levensgevaarlijk voor het vruchtje en dit blijvende gevolgen kan hebben.
    Hij heeft dat virus natuurlijk al heel wat langer.
    Of straks ben ik niet zwanger en moeten we de wens voorlopig on hold plaatsen...

Misschien zie ik het te dramatisch... ik weet het ook niet :(

Uiteindelijk kreeg ik bij de zwangerschap van de tweede ook te horen dat ik uiterst voorzichtig moest zijn naar aanleiding van geen antistoffen tegen cmv en dus voldoende hygiëne in acht moest nemen ivm met dochtertje.

Toen was de kans dat ik het zou krijgen klein en de kans nog kleiner dat het virus tot bij het kindje zou komen.

Maar nu weten we dus wel dat ml een virale infectie heeft.

Wat denken jullie?

Ps: ik wil helemaal geen onnodige risico's nemen!! Maar ik wil ook niet overdrijven...

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zou deze vraag even voorleggen aan de ha. Zonder te weten wat voor een virale infectie je man heeft, kan ik je hier geen raad in geven.

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    'Opletten met zwangere vrouwen' is een nogal breed begrip. Ik zou even goed doorvragen wat de HA hiermee bedoelt en naar aanleiding daarvan een beslissing nemen mbt zwanger worden. Sterkte.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zonder te weten waar het om gaat en hier goede kennis over te hebben kan ik je geen antwoord geven helaas. misschien een huisarts of arts van de poli bij infectie ziekten bellen en vragen?

5. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Nou ik heb net gebeld en hij heeft cmv 😥

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Oei... ik denk dat je beter 'te voorzichtig' kan zijn, zoals je zelf schrijft. Mocht je zwanger blijken dat moet je volgens mij zsm getest worden? Ben je niet zwanger dan zou ik inderdaad even afwachten tot de infectie helemaal weg is.

En lijkt me idd zeeeeer raadzaam als je man voorzichtig in rond zwangere dames ja...

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
  8. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik denk het ook 😣.

Maar aan deze ronde kan ik niets meer veranderen...

Klinkt misschien stom met twee gezonde kindjes die nog zo kon zijn maar ben er eigenlijk kapot van.

9. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Mogelijks heb jij ondertussen ook al cmv. Zeker als je man het al een tijdje heeft, is deze kans groot. Als je het eenmaal hebt, kan je wel nog opnieuw herbesmet worden, maar deze kans is wel een stuk kleiner en vaak zijn de gevolgen voor een ongeboren kind dan ook kleiner dan wanneer het over een primaire infectie zou gaan.

Ik heb bijvoorbeeld antistoffen tegen cmv, maar moet nog steeds opletten.

Ik zou zelf naar de huisarts gaan en nu al je bloed laten testen. Dan weet je al of je antistoffen hebt of niet. Sowieso nu lichamelijk contact (en dan vooral kussen, eten delen, uit hetzelfde glas drinken) vermijden en verder handelen als je weet hoe het zit met jouw antistoffen.

10. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    De huisarts gaf ondertussen aan om best zes weken pauze te nemen. Vooral omdat ze niet weet van wanneer de besmetting dateert. Waarschijnlijk al wel van een tijdje geleden omdat hij nu al heel wat weken zo moe is.

Zijn bloed wordt opnieuw geprikt op 5/12 dan zijn we al drie weken verder sinds de eerste afname.
    Daarenboven sukkelt hij al best lang met de 'symptomen' dus kans is dat ie het al veel langer heeft en misschien zelfs mogelijks van mij. En heb ik er gewoon niet zoveel last van gehad. Blijkbaar heeft 50% van de Vlaamse bevolking dit en weet het merendeel dit helemaal niet. Dus nemen ze geen uitgebreide voorzorgen.

Ik vraag me ook af hoe lang hij besmettelijk kan blijven. Want stel dat ie voor altijd even besmettelijk blijft en ik heb het ondertussen niet gehad, dan blijft ie altijd een risico voor mij en is het dus nooit meer aan te raden om nog zwanger te worden, tenzij we het risico willen nemen???

Glazen en bestek delen we eigenlijk nooit dus dat is geen probleem. Kussen, tja we zijn geen pubers meer dus dat valt op zich allemaal wel mee. We zoenen uiteraard nog wel en knuffelen maar het tongzoenen is vooral toch beperkt :D. Ook gaan we een aantal weken aan de slag met condooms.

Ik denk dat ik alvast bloed ga laten prikken. En dan zien we wel weer verder. Huisarts gaf ook aan dat we na die zes weken gewoon verder kunnen. Dus lijkt me niet dat ik teveel moet wanhopen?!?!
    Het is allemaal ook toevallig want stel dat hij die bloedafname niet had laten doen, dan hadden we het nooit geweten en hadden we alsnog verder zwanger proberen te worden. En dan had er misschien even goed niets aan de hand geweest.

Allemaal heel vervelend en stom, maar goed. We weten het nu wel en we wachten dan maar een aantal weken.

ALLEEN: als ik deze maand zwanger ben geraakt, en ik heb alsnog nu actieve CMV... dan wordt het allemaal anders. Maar daar wil ik eigenlijk nu nog niet over nadenken...

Deel Deze Pagina