Beste... Ik had gisteren menstruatiekrampen in buik en onderrug, bn 23 wkn zwanger. Vandaag gebeld naar gynaeco en ik mocht langsgaan. Alles was oke, ook urine en wissertje genomen, nog even wachten op resultaten. Ze dacht aan groeipijnen. Ook heb ik vaak last v harde buiken...sommige dagen wel 15 op dag, snachts ook iedere keer ik wakker word. Nu zei ze om utrogestan eens te proberen...om wat meer rust in mijn buik te hebben. Wordt utrogestan ooit voorgeschreven enkel voor harde buiken zonder verweking van de hals? Mijn vorige zwangerschap had ik dit ook, wel pas op 25 weken, nu al vanaf week 17. Hb het uitgedragen tot 41+ 2.kan utrogestan kwaad voor de baby en kan ik er ook zomaar mee stoppen moest ik teveel last vd vermoeidheid hebben? Liefs x
Goedenavond, utrogestan wordt voorgeschreven om een vroeggeboorte te voorkomen. Ik kan me indenken dat als zo'n last hebt van harde buiken en er wordt niet een duidelijke oorzaak gevonden, utrogestan wat rust kan geven. Het kan geen kwaad voor de baby. Met de gynaecoloog zou ik overleggen of je zomaar kan stoppen. Grote kans dat de harde buiken dan weer terug komen. Succes! Groetjes Monique
Ik moet 3x per dag een tablet van 200 vaginaal opsteken. Het is toch niet zo als je stopt met dit medicijn dat het de bevalling in gang zet he...neem namelijk niet graag medicijnen en heb altijd schrik voor de bijwerkingen. Ben ook gevoelig aan schimmelinfectie ( veel afscheiding nu met de tabletten)...schrijven ze het ook ooit voor als er niet de angst is voor vroeggeboorte enkel om de baarmoeder te relaxeren bij een gevoelige baarmoeder, heb schrikdat ze echt te snel iets geven om ervan af tezijn...we zullen wel zien,zeker....
Goedemiddag, ik neem aan dat ze het alleen voorschrijven als men toch bang is voor een vroeggeboorte. Ik kan me goed voorstellen dat je liever niet zomaar iets neemt. Anders zou ik toch nog een overleggen met de gynaecoloog en deze vragen die je mij stelt bij haar neer te leggen. Zij heeft jou onderzocht en kan aangeven of er een verhoogde kans is op een vroeggeboorte. Succes! Groetjes Monique