vraagje over lf

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flowertje, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik had de vorige cyclus een lf van 8 dagen die daarvoor heb ik niet in de gaten gehouden

maar met zo korte lf kan je toch nooit zwanger worden of zie ik dat verkeerd

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Acht dagen is inderdaad heel erg kort. Er zullen zeker uitzonderingen zijn, maar over het algemeen wordt de innesteling bemoeilijkt als je luteale fase korter dan 10 dagen is. Je baarmoederslijmvlies wordt veel te snel afgestoten, waardoor een vruchtje niet kan innestelen. Ik zou het dus zeker in de gaten houden de komende tijd. Blijf je standaard onder die tien dagen, dan even naar de huisarts!

3. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    8 dagen is inderdaad veel te kort. Ik heb een lf van 6 tot 9 dagen en ga vanaf de volgende maand met hormoonspuiten beginnen.Niet dat dit voor jou direct nodig is, maar houd het goed in de gaten en anders inderdaad naar je ha.

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ja kan het ook zijn van het ontpillen ofzo ik zal het in de gaten houden

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klopt maar hoe weet je dat je lf 8 was? Temp je of heb je dit uit een gemiddelde???

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik temp

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zeker door het ontpillen komen. Je luteale fase kan zich na verloop van tijd herstellen. Waarschijnlijk zijn je hormoonwaardes nu nog niet helemaal op orde. Ik zou het nog even aankijken.

8. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als dit te lang duurt kan je anders ook om utrogestan vragen. Dat zijn bolletjes die je in moet brengen vaginaal en die zorgen dat je lf langer word. Je hoort in iedergeval niet ongesteld te worden als je die dingen in brengt.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    8 dagen is erg kort, het kan wel maar een langere LF is wel fijner. Mijne was 9 dagen (en 2 keer 10 dagen) en werd ronde 8 zwanger. Ik ken een ander op dit forum die en LF had van 8 of 9 dagen en die is ronde 9 zwanger geworden. Ik zou het nog een paar rondes in de gaten houden en dan eens naar je huisarts gaan. Ga er trouwens niet vanuit dat die weet waar je het over hebt want de mijne had echt geen idee en bleef volhouden dat iedereen 14 dagen na zijn eisprong ongesteld werd. Even zodat je voorbereid bent: zo lopen ze ook nog rond ;)

10. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    8 dagen is inderdaad wel erg kort. Maar ontpillen zou daar een goede reden voor kunnen zijn. Ik zou het nog even afwchten en anders inderdaad naar de HA.

Deel Deze Pagina