Hoi meiden, Het is nu bijna 5 maanden na mijn curretage. Ik heb ergens wel gelezen dat het verloop van een menstruatie erna kan veranderen. Zelf heb ik dat ik tijdens mijn menstruatie weer veel bloedstolseltjes verlies. Sorry voor de details. Dat had ik vorige maand niet, maar nu dus weer wel. Op zich maak ik me er niet zo heel veel zorgen om, vooral omdat ik pas een onderzoek heb gehad. Ik weet ook niet of die stolseltjes nog wat met de curretage te maken hebben? Dat het nog steeds een schoonmaakproces is? Is bij jullie je menstruatie ook zo veranderd? Groetjes Sas.
hello Sas, Ik heb vorig jaar eind juli 2006 een miskraam gehad na 4 maanden zwangerschap. Daarna baarmoederinfecties opgelopen. En sinds november 2006 ook steeds klonterjes bloed tijdens menstruatie. Was er niet gerust in, dacht al dat ik niet meer zwanger kon geraken. Heeft maanden geduurd, toen heeft gyn mij aangeraden om utrogestan te nemen (start 15de dag van cyclus 3x1/dag gedurende 10 dagen), en dat hielp toen wel. In augustus 2007 pas zwanger geworden, maar helaas, 2 weken geleden miskraam. Zit soms raar ineen, heb al een dochterjes van bijna 2,5 jaar, bij haar liep niets verkeerd!
Ja cyclussen kunnen na een zwangerschap (dus ook na een miskraam) van duur veranderen. Ook kan het zijn dat je nu opeens een eisprong kan voelen terwijl dat eerder niet het geval was. Ook kan je menstruatie veranderen. Stolsels klinkt opzich niet vreemd tijdens een mentruatie dus ik lees niets waar ik me zorgen om zou maken. Mijn cyclus is zelf ook verandered. Vroeger had ik een lange cyclus van soms 37 dagen. Dan 8 dagen ongi maar geen last. Nu heb ik een kortere cyclus, korter ongi maar wel weer meer last.