Onvruchtbaar??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Channie, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo mensen,
    Ik heb een beetje een moeilijke vraag tenminste voor mij is het
    moeilijk. Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik nooit kinderen zou
    kunnen krijgen,ik zie me zelf niet met een zwanger buikje of met
    een kindje van m'n eigen. Ik kan het me eigen gewoon niet voorstellen
    terwijl dit wel iets is wat ik heel erg graag wil.
    Maar nu mijn vraag is : Weten jullie of er een leeftijd aan een vruchtbaarheids onderzoek zit? De reden dat ik dit vraag is omdat ik niet naar de dokter durf te gaan dit vanwege mijn leeftijd. Ik ben namelijk 17 en ik denk dat de dokter mij gewoon uit zou lachen. Maar ondertussen zijn wij al wel zon 11 maanden bezig met zwanger worden.
    Ik weet dat je niet zomaar kunt roepen dat je onvruchtbaar bent maar dit gevoel is zo sterk aanwezig. Alvast bedankt voor het lezen.
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Leeftijd maakt niks uit. Meestal zijn mensen 1 a 2 jaar bezig om zwanger te worden. Je zou het over een paar maandjes wel kunnen vragen.

    Temperatuur je ook? Misschien is daar iets uit te halen?
     
  3. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nee ik tempratuur niet. Omdat ik dit denk ik niet vol houd tenminste ik vergeet het. Dan zou ik het de ene dag wel doen en de andere niet en dat is niet de bedoeling.
    Dus jij denkt niet dat de dokter mij gaat uitlachen of iets in die richting? Ik heb best wel een gemene dokter namelijk ( niet alleen mijn mening).
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als hij je gaat uitlachen zeg je dat het menes is en dat je ook echt geholpen wilt worden.
     
  5. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    En wat vraag/zeg je dan allemaal in zo'n gesprek??sorry dat ik zo lastig ben maar ik word al helemaal naar van binnen als ik na de dokter moet :oops:
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gewoon zeggen van mijn vriend en ik proberen al .... maanden zwanger te worden en het wil niet lukken. Zou ik een samenlevingstest kunnen laten doen.
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Oke ik wacht het nog een tijdje af en dan ga ik proberen de moed te verzamelen om na de dokter te stappen.....Bedankt Monika!
     
  8. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hai Channie

    Jou verhaal komt me zeer bekent voor, ik had voor mezelf ook altijd het gevoel dat ik nooit zwanger zou worden.
    Ik had geen aanwijsbare reden om dit te denken.. maar gewoon mijn gevoel zij me dit..
    Heb hier eens met iemand over gesproken.. en deze zij, zolang je er zo 'negatief' over denk, zal het ook veel moeilijker worden... Omdat je het onbewust 'tegenhoud'
    Ik heb dit op de 1 of andere manier achter me kunnen laten, en zie daar... ben toch vrij snel nog zwanger geworden.

    Niet dat ik nu zeg dat jij het zelfde hebt, maar wou dit hier toch even melden.
    Ik hoop voor jullie dat alles goed is.

    Groetjes Kalush
     
  9. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi channie,

    ik heb dit idee ook veel gehad, ook omdat ik bijna nooit ongesteld werd, ben na lang wachten en twijfelen toch naar de huiarts gestapt, durfde ook niet zo goed, was ook bang dat ie zou zeggen probeer nog maar wat langer je bent nog jong, maar hij reageerde heel goed en ik werd gelijk doorgestuurd naar de gyn, deze was ook gelijk serieus en nu zit ik aan de medicijnen en hebben we straks misschien echt een kans!!! dus wacht niet te lang, t neemt een hoop onzekerheid weg!!!!!!!!

    groetjes radna
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Je zou ook gewoon om een doorverwijzing voor de gyn kunnen vragen aan je ha.

    Er wordt nl. niet zomaar een samenlevingstest uitgevoerd. De normale gang van zaken is dat er dan eerst een heel aantal andere onderzoeken gedaan worden en daarna als dat nuttig geacht wordt, wordt er een samenlevingstest ingepland.
    Kan je wel zeggen dat dat nogal een inbreuk op je privacy is en de eerdere onderzoeken ik als minder erg ondervonden heb.

    Edit: en onvruchtbaar ben je niet zo snel hoor, eerder verminderd vruchtbaar. ;)
     
  11. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Misschien moet je toch eens proberen te gaan tempen. De meeste artsen sturen je daar volgens mij weer 2-3 maanden mee naar huis. Als je temp lijstjes van 2-3 maanden hebt kun je weer terugkomen. Dus misschien kun je dat toch eens een paar maanden proberen en ga je daar uiteindelijk mee naar de huisarts. Dan ziet hij meteen dat je er echt serieus mee bezig bent.
    Suc6 meid
     
  12. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Channie,

    vervelend dat je zo'n naar gevoel hebt. Ik hoop natuurlijk dat het snel zal lukken voor je, maar als je echt onzeker bent zal de stap naar de HA toch een keer genomen moeten worden. Het is dan wel handig om voorbereid te zijn, zoals Elvira al aangeeft. Heb je eigenlijk een regelmatige cyclus???

    Oh... en ik vind dat een HA iedereen serieus moet nemen, of je nu 17 bent of ouder...

    groetjes Karin
     
  13. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Jaa mijn cyclus is wel vrij regelmatig rond de 28 tot 32 dagen dus daar zou het denk ik niet echt aan liggen. bedankt voor alle antwoorden :)
     
  14. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Toch heb ik vaker gehoord dat er een mininum leeftijd aan verbonden zit.
    Ik heb er echt vaker van vrouwen rond de 25 waarvan ze zeiden je bent nog jong kom over een tijd maar terug, terwijl ze al zeker 3 jaar bezig waren.
     
  15. Niet meer actief

    Zie je Channie en nu ben je zwanger na 11 maanden geweldig!!!!!!!
     
  16. Niet meer actief

    idd zo zie je maar weer. Dat je gevoel niet altijd hoeft te kloppen gefeliciteerd meid
     

Deel Deze Pagina