Vervelende pijn onderin mijn buik.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sally1980, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Volgens de ovulatietest was zondagochtend mijn LH piek. Mijn eierstokken zijn sinds die tijd ook gevoelig, maar nu heb ik sinds vanmiddag echt een nare pijn in mijn onderbuik. Het soort pijn dat je normaal voelt voor je ovulatie. Echter zou mijn ovulatie nu toch echt al moeten zijn geweest, als ik de testen moet geloven....

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Vertraging van de ovulatie of het daadwerkelijk springen van het eitje? Hoor graag of iemand van jullie dit herkent.

Alvast bedankt voor het lezen en jullie ideeën/ervaringen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,8 KB
      Weergaven:
      13
  2. NightShade

NightShade Actief lid

2 apr 2014
    250
    0
    0
    In mijn huisje
    Als je niet erbij getempt heb weet je niet of hij gesprongen is dus kan maar zo zijn dat hij iets verlaat springt die pijn die je nu omschrijft klinkt als de laatste groeispurt van je ei dus denk dat hij vandaag of morgen springt en zou ik het toch nog maar ff gezellig maken met manlief voor de zekerheid en rekening mee houden dat je volgende nod iets later zou zijn (of liever helemaal uitblijft natuurlijk) maar zou wel ff een slag om de arm houden niet dat je te vroeg begint met testen 😉

3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    het klopt eigenlijk precies. Eitje springt namelijk binnen 24-48 uur na een positieve ovulatietest. Zondag positief van kan dus prima je eisprong zijn!

4. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals stokstaartje schrijft..

5. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Klinkt plausibel, alleen dacht ik altijd te hebben begrepen dat de eisprong zelf niet dit soort pijn veroorzaakte. Het kan natuurlijk zo zijn dat het inderdaad de eindspurt was.
    Het is nu, na 6 uur eindelijk afgezakt, gelukkig!

Nightshade, je schrijft dat ik rekening moet houden met een latere NOD. Toch is het niet standaard zo dat je menstruatie 14 dagen later is toch? Je LF kan ook korter zijn toch?

Vind het irritant dat het niet zo'n duidelijk verhaal is als voor mijn eerste zwangerschap. 26 dagen cyclus, dag12-23 eisprong. En nu een zooitje (nog). Hopelijk is de boel nu echt op gang of nog beter, blijft de menstruatie weg! :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt wel degelijk last van de eisprong zelf hebben. Ik had vaak een paar uur voor de eisprong pijn, tijdens en erna. Maar je kunt inderdaad ook een vervelend gevoel krijgen als er een groot eiblaasje op je eierstok zit.

Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Het is niet standaard 14 dagen, het kan per vrouw en ook nog eens per cyclus verschillen. Als je eisprong later komt, is je cyclus over het algemeen wat langer, doordat je menstruatiedatum ook opschuift (als je in beide gevallen een even lange luteale fase zou hebben).

Je pijn komt precies overeen met de positieve ovulatietest, omdat je eisprong doorgaans zo'n 36-40 u na de piek komt. Succes!

7. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Ik denk ook dat het je daadwerkelijke ei is die springt! Omdat het idd even duurt voordat ie springt na je positieve ovu test

8. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik wat aan, dankjewel!

Ik tel gewoon 14 dagen op bij mijn eisprong, en als ik dan nog niet ongesteld ben, dan ga ik testen. Dat lijkt me de meest veilige manier. Duurt wel lang dan nog haha! ;)

9. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik had dit ook de laatste keer na mijn eisprong, precies opnieuw follikelpijn (en aangezien ik IUI had wist ik zeker dat ei was gesprongen), bij mij bleek dat het eerste teken van zwangerschap te zijn :) Hopelijk bij jou ook!

10. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt hoopvol!!! Bedankt voor je bericht en geniet van je zwangerschap!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Buikpijn door een zwangerschap lijkt me wat vroeg als je twee dagen na een positieve ovulatietest zit!;)

12. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, zo had ik het ook niet geïnterpreteerd. Meer dat zij ook die pijn had gehad en daarna zwanger was. Niet dat deze pijn voortkomt uit een zwangerschap. ;)

13. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik had die pijn tussen 7 - 14 dagen na mijn IUI :)

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, dat is wat anders. :) Dan heb je blijkbaar de innesteling gevoeld, die in die periode kan plaatsvinden.

Maar het wel of niet voelen van een eisprong zegt niks over de kans op een zwangerschap. Het is niet zo dat hoe meer last je hebt, hoe beter de eisprong is en hoe groter de kans op een zwangerschap. Ik voelde mijn eisprong soms heel duidelijk (een aantal uren achter elkaar buikpijn op de dag van de opgewekte eisprong) en soms helemaal niet. Maar in het laatste geval had ik wel gewoon een goede eisprong gehad. De mate van pijn duidt ook niet aan of het een enkele of een dubbele eisprong was. Als je hormoonwaarden in orde zijn, de zaadkwaliteit ook en zit qua timing goed, dan maak je een redelijke kans op een zwangerschap.

Succes!

15. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Veel succes sally gun het je echt.
    En ik heb het gevoel dat t gaat lukken deze ronde voor jou.

Ik mag volgende maand ook meedoen dan ga ik ook beginnen 😁

16. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief van je Essie! Hopelijk gaat het bij jou ook snel!

Deel Deze Pagina