Hoi, Vorige week heb ik een bloeding gehad (20,2 weken) Gelukkig konden we direct bij de VK langs komen. Zij zag dat ik een scheurtje had in de placenta. Ik moest 48 uur rust nemen en als het bloeden erger werd door naar het ziekenhuis. Gelukkig is het bloeden een paar uur later gestopt. Toch ben ik vreselijk bang geworden aangezien we geen aanleiding konden vinden voor het ontstaan van de bloeding. Ik werk in de kinderopvang, 25 uur per week, en ontkom dus niet aan tillen en bukken. Ik sta wel altijd met een collega, maar kan haar ook niet altijd alles alleen laten doen. Het liefst zou ik helemaal niet meer gaan werken, maar dit kan natuurlijk niet. Kun je mij vertellen hoe groot de kans op herhaling is en wat ik kan doen om dit te voorkomen?
Hoi biancanr1, Wat zul je geschrokken zijn! Helaas kan ik je niet vertellen of het nog eens zal gebeuren. Ik wil je wel adviseren het rustig aan te doen en eigenlijk niet meer te tillen. In ieder geval niet zwaarder dan 5 kilo. Ik vind het ook helemaal niet raar als je eens met de arboarts gaat praten wat die er van vind. Misschien is stoppen wel helemaal niet zo'n gek idee.....kan je geen papier werk doen? of iets ander vervangends? waar geen zwaar tilwerk bij komt kijken? sterkte Imke